Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke hva som er vanlig, det kommer nok an på både inntekt, tid og interesse.

Jeg kan ikke fordra å prøve klær, jeg liker omtrent ingenting av det jeg ser i butikkene - i hvert fall ser det teit ut på meg - og jeg prioriterer sjelden å dra noe sted jeg kan gjøre denslags innkjøp.

Et visst unntak dersom det er salg, aller helst i en nettbutikk.

I fjor kjøpte jeg faktisk ny vinterjakke i romjula, tror den kostet 700 kr (halv pris). Den gamle var 6 år og fillete på ermene. Siden da har jeg vel kjøpt 2-3 sommertrøyer, én dongeriskjorte og to gensere da jeg var på ferie i utlandet, noe BH-liknende (jeg bruker bare sportstopper, ikke noe ordentlig) og kanskje en multipakke eller to med sokker. Ja, og så en ny kjole til julaften, også den til halv pris, fordi selv jeg syntes det ble vel mye gjenbruk av eldgammelt pentøy hvis jeg ikke gjorde en vri nå.

Vinterjakka var i 2008, så i inneværende år har det vel blitt ca. 2500 - 3000 kr. Det er et typisk år, den vinterjakka eller andre ting til over kr. 500 er unntak.

Jeg har videre kjøpt sko for ca. kr. 1500, ett par hallsko (jeg er hjelpetrener i barneidrett) og ett par joggesko (til å gå med om sommeren, ikke til løping), de kostet under 500 hver. Resten ble brukt på enkle stoffsko til sommerbruk. Alle disse parene, spesielt de to første, kommer jeg til å ha i årevis.

Jeg anslår kr. 5000 for hele 2009 i tilfelle jeg har glemt noe, da har jeg antakelig tatt hardt i.

Jeg bruker de samme klærne og skoene til de er utslitt eller så gamle at selv jeg er lei av dem, altså ganske mange år. Jeg ser ikke ut som en dass, men nesten. Jeg hater sko, skulle ønske vi var utstyrt med hover eller noe slikt. Kjøper ikke nye før jeg blir våt eller får smerter.

Jeg går i noe totalt utrangert hjemme, dermed holder de "ordentlige" klærne lenger.

Gjest strutsen
Skrevet

Jeg bruker sikkert det samme som deg. Jeg kjøpte støvler, sko og jakke i høst og tilsammen kom dette på 4000 kroner. Jeg kjøper ikke klær hver måned, og før i tiden da jeg hadde mindre råd kjøpte jeg nok heller det billigste selvom det ble dyrere i lengden.

Jeg synes ikke 1000 kroner gjennomsnittlig i måneden er mye, og vet at jeg bruker mer enn det i hvert fall.

Jeg ser alltid ok ut også, og trenger mer klær enn jeg gjorde før pga. jobb. Det er forskjell på å trenge å se representativ ut støtt og stadig og å ha en jobb hvor det er viktigst med uvørne klær.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...