Gå til innhold

Opp-opp-opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener kondisjon og styrke, rundt 5 dager i uken. Jeg spiser veldig sunt, men litt snop innimellom. Det har jeg alltid gjort.

Begynte på Serouel i mars. Og har nå lagt på meg 9 kg. Det stopper liksom aldri....nye gram hver eneste uke.

Dritkjipt...jeg ser ut som en vandrende muffins.

Men stabil har jeg blitt. Og det er det beste av alt. Jobbe greier jeg også. Som trener på treningssenter.

Får bare håpe at jeg fortsatt kan jobbe til neste år, og ikke blir sykemeldt pga sykelig overvekt...

For dette er en rar observasjon. Jeg trener og spiser som andre bare kan drømme om...men er snart en vandrende pudding..

Lurer litt på hva disse medisinene egentlig gjør med kroppen min..

Videoannonse
Annonse
Gjest MedicNerd
Skrevet

Kan det hende du får vann i kroppen?

Dessverre er det noen som legger på seg av Seroqel også, selv om det ikke er så vanlig med den medisinen. Synes du skal snakke med den legen som behandler deg med dette medikamentet, for dette må jo være skikkelig plagsomt for deg! Kanskje kan du få en avklaring på hva som gjør dette, evt prøve en annen medisin... Også er det vurderingen av hva som er det "beste ondet". Hvis man stadig legger på seg uten stopp, mener jeg personlig at det er en helt uakseptabel bivirkning. Men om vektøkningen stopper og dette er det eneste medikamentet som har virket bra på de psykiske plagene dine blir det mer en oppveieng av fordeler og ulemper. Sånt er dessverre ofte vanskelige vurderinger.

Gjest sånnerdet
Skrevet

Dessverre er det noen som legger på seg av Seroqel også, selv om det ikke er så vanlig med den medisinen. Synes du skal snakke med den legen som behandler deg med dette medikamentet, for dette må jo være skikkelig plagsomt for deg! Kanskje kan du få en avklaring på hva som gjør dette, evt prøve en annen medisin... Også er det vurderingen av hva som er det "beste ondet". Hvis man stadig legger på seg uten stopp, mener jeg personlig at det er en helt uakseptabel bivirkning. Men om vektøkningen stopper og dette er det eneste medikamentet som har virket bra på de psykiske plagene dine blir det mer en oppveieng av fordeler og ulemper. Sånt er dessverre ofte vanskelige vurderinger.

''Dessverre er det noen som legger på seg av Seroqel også, selv om det ikke er så vanlig med den medisinen.''

Hyppige (>1/100): Blod: Leukopeni. Gastrointestinale: Munntørrhet, forstoppelse, dyspepsi. Luftveier: Rhinitt. Neurologiske: Synkope. Sirkulatoriske: Takykardi, ortostatisk hypotensjon. Øvrige: Mild asteni, perifert ødem, vektøkning, asymptomatisk økning i serumtransaminase (ALAT, ASAT), nedsatt antall nøytrofile, vanligvis reversibel ved fortsatt behandling.

Fra felleskatalogen. Hyppige bivirkninger betyr vel at relativt mange står i fare for å oppleve det?

Skrevet

Nei, dette er ikke vann. Det er ekte flesk.

Har tenkt at det sikkert vil stabilisere seg. Og at noe må jeg tåle. Ok, jeg tåler glatt 10 kg. Jeg ser sunn og frisk ut.

Men hvis det fortsetter, så får jeg rett og slett et troverdighetsproblem ift at jeg jobber med å få folk i god helse.

Det blir problematisk at den tjukkeste dama i aerobicklassen, er instruktøren...

Søren...dette er en god medisin for hode mitt...

Litt frustert i kveld..

Gjest imzedimze
Skrevet

''Dessverre er det noen som legger på seg av Seroqel også, selv om det ikke er så vanlig med den medisinen.''

Hyppige (>1/100): Blod: Leukopeni. Gastrointestinale: Munntørrhet, forstoppelse, dyspepsi. Luftveier: Rhinitt. Neurologiske: Synkope. Sirkulatoriske: Takykardi, ortostatisk hypotensjon. Øvrige: Mild asteni, perifert ødem, vektøkning, asymptomatisk økning i serumtransaminase (ALAT, ASAT), nedsatt antall nøytrofile, vanligvis reversibel ved fortsatt behandling.

Fra felleskatalogen. Hyppige bivirkninger betyr vel at relativt mange står i fare for å oppleve det?

mange legger på seg av seroquel.

Skrevet

Legger en på seg fordi en blir mer sulten? Jeg bruker også denne medisinen...

Skrevet

Legger en på seg fordi en blir mer sulten? Jeg bruker også denne medisinen...

Jeg har hørt at endel får økt appetitt, ja.

Men jeg spiser og trener akkurat som jeg alltid har gjort...så det er nok forbrenningen som har blitt satt ut av spill.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...