Gå til innhold

Hypokonderi/hjelp.

Gjest Kan lett bli gal selv

Anbefalte innlegg

Gjest Kan lett bli gal selv
Skrevet

Den smerten hypokondere har,er den reell? Ofte har de vondt både her og der,og tenker det verste. Tror hver lille ting de kjenner er noe farlig. Hva er den beste måten å bli frisk på,kan man bli frisk? Hjelper medisiner,hvilke da? Hjelper det med terapi,hva da? Blir gal selv snart av å leve med en hypokonder,hva sier man når de spør gang på gang hva som er galt? Jeg vet ikke lenger. Orker ikke mer snart,vil at noen skal overta,jeg er verken lege eller psykolog,men fungerer som terapeut. Og hva er årsaken til hypokonderi?

Videoannonse
Annonse
Gjest MedicNerd
Skrevet

Årsaker og slikt vet jeg lite om, men jeg skjønner at det er vanskelig for deg slik du har det nå. Behandling finnes, i bergen er det en egen "hypokonderklinik," hvor det er spesiell kompetanse for å behandle helseangst.

Selv er jeg (forhåpentligvis) ikke mer hypokonderisk enn alle kan være av og til, men jeg kan tenke meg at smerter de med helseangst føler virker reelle for de. Det er helt utrolig hva psyken kan gøre med kroppen (mind over body). Har faktisk selv opplevd å ha helt konkrete fysiske symptomer på en sykdom fordi jeg var redd for den. Imidletid forsvant angsten etter at jeg hadde snakket med fastlegen og tatt en drøss med blodprøver. For en med virkelig hypokondri/helseangst skal det mer til for å overbevise. Anbefaler deg å søke på helseangst, fordi det er et begrep som ofte blir brukt om hypokondri.

Vil tro det meste av behandlingen er terapeutisk, men fuglene vet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...