Gjest Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 Skrevet 14. desember 2009 Mann, 30 år Jeg har vært overvektig i lang tid og har hatt høyt blodtrykk. Har også vært plaget med at det virker som om hjertet slår veldig hardt, og når jeg skal sove hører jeg pulsen min veldig godt i øret og kjenner også hele kroppen "pulserer". Ofte sliter jeg med å få sove på grunn av dette, særlig når jeg begynner å kjenne pulsen i munnen. Jeg har nå med masse trening og bedre kosthold gått ned 31kg fra 138 til 107 og føler meg i utrolig mye bedre form, men dette med at pulsen slår så hardt er jeg forsatt plaget med. Jeg har vært hos min lege som konstanterer at hvilepuls (64) og blodtrykk (115/75) nå er veldig bra, og sier det at jeg kjenner/hører pulsen ikke er noe farlig og ikke noe å gjøre noe med. Jeg ønsker å få bekreftet om dette virkelig stemmer, må jeg bare leve med dette? Vil ytterligere vektreduksjon kunne fikse dette? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. desember 2009 Skrevet 14. desember 2009 Det du opplever er helt vanlig. Tror ikke ytterligere vektreduksjon vil endre dette. 0 Siter
Gjest Metoosa Skrevet 15. desember 2009 Skrevet 15. desember 2009 Det du opplever er helt vanlig. Tror ikke ytterligere vektreduksjon vil endre dette. Jeg hører/kjenner pulsen/hjertet min godt jeg også, men plages ikke med det. Godt å vite at det tikker og går, liksom Vekten kan ikke ha noen betydning, jeg er like under 60 kg, og normalvektig (kvinne). Håper du klarer å slå deg til ro med dette, og se på det som noe positivt i steden for noe negativt. Ønsker deg lykke til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.