Gå til innhold

NHD-Har jeg gjort noe fryktelig dumt nå??

Anbefalte innlegg

Gjest fryktelig engstelig pasient
Skrevet

Var på legekontoret mitt og sa at jeg ville vaksinere meg mot svineinfluensa... ( Barna mine er vakisnert på skolen)

Da sykepleieren kom med sprøyta sa hun " Så du tør dette?" Ja...svarte jeg litt nølende "det er vel ikke farlig...?" "Det vet vi ikke før om noen år..." svarte sykepleieren litt krasst...

Dette gjorde meg urolig og nedenfor... Har jeg gjort noe fryktelig dumt nå som har vaksinert meg og barna, utsatt oss for stor fare??

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har tatt ansvar og gjort noe klokt.

Sykepleieren derimot..........

Skrevet

For en toskete sykepleier!

Om du har gjort noe dumt her, er du i båt med _mange_ - og på anbefaling av helsemyndighetene.

Hele min familie er vaksinert. Og selv om jeg også har hatt litt tvil underveis har jeg valgt å stole på dem som har mest kunnskap om dette.

Skrevet

Du er sikkert på at det var en ordentlig sykepleier og ikke en variant av Smil til det skjulte kamera?

Du har gjort det samme som svært mange andre, og det er ikke farlig dersom man ikke hører til de gruppene som bør unngå vaksiner (i dette tilfellet f.eks. egg-allergikere).

Du ville vaksinert deg og familien hvis dere skulle på ferie til jungelen, ikke sant? Hun sykepleieren sa faktisk langt mer enn hun burde gjort. Det er frivillig å ta vaksiner, men det er feil å antyde at dette er noe eksperiment. Det stilles strenge krav til vaksiner her i landet i våre dager.

Skrevet

Tåpelig sagt av sykepleieren. Du har tatt et valg for deg selv, vær stolt over det.

Skrevet

Tydelig at hun selv er svært skeptisk til vaksinen, men å snakke slik til deg som profesjonell, når du som pasient har tatt et valg - det er helt utrolig.. ja, lite profesjonellt. Ikke OK.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...