Gå til innhold

NHD - Nozinan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har noen spørsmål angående Nozinan.

De siste fire ukene har jeg slitt med store søvnvansker. Jeg sovner, men våkner etter ca én time og blir liggende i mange timer uten å få sove igjen. Dette kom like etter jeg sluttet med Tolvon. Jeg er ikke deprimert og jeg har ikke angst.

Nå har jeg fått en boks med Nozinan 5mg av legen og jeg skal ta inntil tre tabletter hver kveld. Ble litt skremt da jeg leste i Felleskatalogen, så jeg lurte på hva jeg kan forvente av virkning og bivirkninger.

Annen medikasjon: Lamictal, Cipralex, Salazopyrin, Imodium.

Tilleggspørsmål: Sexlysten har blitt mindre etter jeg sluttet med Tolvon. Kan det være pga søvnvanskene eller Cipralex? (Har stått på Cipralex i over ett år og har ikke merket noe mindre sexlyst før nå) Hva kan man isåfall gjøre for å få lysten tilbake? ;-)

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis kommer 15mg Nozinan til å gjøre deg drittrøtt - ekelt og greit. Det er ikke noen høy dose. Eneste bivirining jeg selv har fått er munntørrhet og hangover.

Sexlsysta er jo en kjedelig ting å miste. Finner ikke helt logikk i at det skal ha noe med Tolvon-slutt å gjøre, med mindre den antidepressive effekten av Tolvon var en av grunnene til at du tok det. Depresjon og sexlyst hører jo ikke helt samen. Cipralex og andre ad kan gå utover sexlysta (jeg mistet den av Efexor). Synes ikke det er så sannsynlig at Cipralex skulle ødeleggee for deg om det ikke har gjort det tidligere. Skjønner det kan være jævla flaut, men hvis ikke NHD svarer deg anbefaler jeg å ta det med legen. Syntes det var dritfalut selv, men psykiateren min skjønte hva det dreide seg om før jeg fikk sagt noe særlig,m men i stedet bare ble sprut rød der jeg satt ;-) Men det ble tatt på en veldig profesjonell og "uflau" måte.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tolvon blokkerer den sexnegative effekten ac SSRI.

Etter min mening er det ikke noe poeng å gi Nozinan noen kvelder. Om du skal av "sovehjelpen", må du forvente en tid med søvnproblemer. Ved å ta Nozinan utsetter du bare problemet.

Skrevet

Tolvon blokkerer den sexnegative effekten ac SSRI.

Etter min mening er det ikke noe poeng å gi Nozinan noen kvelder. Om du skal av "sovehjelpen", må du forvente en tid med søvnproblemer. Ved å ta Nozinan utsetter du bare problemet.

Ok, takk for svar.

Hvor mye Tolvon skal til for å blokkere den sexnegative effekten av SSRI?

Burde jeg eventuelt se om jeg klarer meg uten Cipralex? Jeg går bare på 10 mg. Har ikke hatt panikkanfall på over fem år.

På forhånd takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...