Gå til innhold

mannen vil ikke ha barn.

Anbefalte innlegg

Gjest lystpåliten
Skrevet

hei. Jeg er 22 år gammel og en forlovet med en mann i samme alder. Jeg har lenge gått med et ønske om å få et barn. Detter er noe jeg går å tenker på hele tiden, 24 i døgnet, hele uken. Klarer ikke å la være å tenke på det i det hele tatt. problemet er at forloveden min ikke vil, han er helt imot dette. Han vil ikke før om minst 5 år, og blir sint bare jeg nevner baby for han. Har i over et år prøvd å snakke med han om dette, mrn han blir bare sur på meg, og sier at jeg må skjønne han. Vet at vi er veldig ung, og at vi har resten av livet på og få barn. Men nå har det ønsket bare blitt verre og verre. trolig for mange andre i vår vennekrets har fått eller skal ha. Jeg holder på å bli gal nå, og føler at jeg maser hele tiden. men klarer ikke å levne dette. Har ventet i 2 år allerede. Er ikke det på tide at han nå skal gi litt etter. Er det rettferdig av han og la meg vente hele tiden uten at han gir etter? Kan jeg forlange at han ska gi meg mer enn bare venting? eller har jeg nå rett og slett gått over streken?

Videoannonse
Annonse
AneM1365380603
Skrevet

Du har intet annet valg enn å respektere hans valg om å vente minst fem år. Du er heller ikke garantert at han er klar da.

Hvis du skal ha noen forhåpninger om at han skal forandre mening bør du slutte å mase, for det kan da ikke være heldig for forholdet. Mas og press kan gjøre vondt verre, og i verste fall ødelegge forholdet deres.

Jeg skjønner dette er vanskelig for deg, men det å få barn skal være en felles avgjørelse.

Gjest Fioletta
Skrevet

Jeg ble sammen med kjæresten min da vi var 18 år, og han har fra den tiden og fram til kanskje 21 år? sagt at han skal i alle fall ikke ha barn før han er rundt 30! Han skal leve livet. Jeg har dog aldri mast om å få barn, men jeg fortale at jeg gjerne kunne tenke meg å få barn tidlig i 20-årene og helst ikkje så sent som 30!

Men ting har forandrett seg. Nå er det HAN som ivrer etter å få barn. Nå sier han at han skal i alle fall ha barn før han blir 30, eller så kan det være det samme! Han vil ikke være pansjonist og fortsatt ha unger i hus! Jeg kan godt tenke meg barn jeg, men er midt i utdanningen, så vi har bestemt oss for å vente til jeg er ferdig med den. Da er jeg 27 år! Får jaggu håpe at vi greier å lage barn før vi blir 30.

Men nok om meg. Jeg synes kanskje det er litt tidlig å mase om barn så tidlig som 21 år. Selfølgelig er det lov å ønske seg barn. Men jeg syns faktisk man skal respektere at den andre parten ønsker å "leve" livet noen år før ting blir veldig seriøst. Og jeg syns også det blir feil å samenligne med at mange i deres omgangskrets har fått barn. Det er opp til hvert par å avgjøre om det passer å få barn da eller ikke. Dette er noe dere to må bli enige om!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Han er nok på et høyere modenhetsnivå enn deg, og det er alltid et problem i et forhold. Jeg synes ikke han har noen plikt til å føye seg etter dine lyster.

Gjest black raven
Skrevet

''Har ventet i 2 år allerede. Er ikke det på tide at han nå skal gi litt etter. Er det rettferdig av han og la meg vente hele tiden uten at han gir etter? Kan jeg forlange at han ska gi meg mer enn bare venting? eller har jeg nå rett og slett gått over streken?''

Jeg syns det er beundringsverdig at han har holdt ut i 2 år med maset ditt. Man skal ikke bare "gi etter" når det er snakk om å få barn. Dette barnet har dere ansvar for i 18 år fremover og dermed er det et stort ansvar å ta på seg. Han vil ikke ha et barn nå siden det kommer til å snu livet hans på hodet. Barnet vil ta det meste av fritiden og friheten hans og den skjønner jeg godt han vil nyte noen år til.

Du må enten skifte han ut eller respektere at han ikke vil bli pappa på noen år enda.

Skrevet

''Har ventet i 2 år allerede. Er ikke det på tide at han nå skal gi litt etter. Er det rettferdig av han og la meg vente hele tiden uten at han gir etter? Kan jeg forlange at han ska gi meg mer enn bare venting? eller har jeg nå rett og slett gått over streken?''

Jeg syns det er beundringsverdig at han har holdt ut i 2 år med maset ditt. Man skal ikke bare "gi etter" når det er snakk om å få barn. Dette barnet har dere ansvar for i 18 år fremover og dermed er det et stort ansvar å ta på seg. Han vil ikke ha et barn nå siden det kommer til å snu livet hans på hodet. Barnet vil ta det meste av fritiden og friheten hans og den skjønner jeg godt han vil nyte noen år til.

Du må enten skifte han ut eller respektere at han ikke vil bli pappa på noen år enda.

''Dette barnet har dere ansvar for i 18 år fremover''

I praksis - rent følelsesmessig - hele deres liv :-)

Gjest black raven
Skrevet

''Dette barnet har dere ansvar for i 18 år fremover''

I praksis - rent følelsesmessig - hele deres liv :-)

Noen som kanskje er enda skumlere! :-)

Skrevet

Du har intet annet valg enn å respektere hans valg om å vente minst fem år. Du er heller ikke garantert at han er klar da.

Hvis du skal ha noen forhåpninger om at han skal forandre mening bør du slutte å mase, for det kan da ikke være heldig for forholdet. Mas og press kan gjøre vondt verre, og i verste fall ødelegge forholdet deres.

Jeg skjønner dette er vanskelig for deg, men det å få barn skal være en felles avgjørelse.

Helt enig

Skrevet

Helt enig!

Skrevet

Eldstemannen her på 27 gjorde det slutt med dama etter tre år fordi hun maste om barn og han ville ikke. Så hvis du vil ha gutten så burde du slutte å mase. Begge bør være klar for barn før man setter igang

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...