Gå til innhold

Piercing i tunga.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Tidlig i sommerferien tok jeg piercing i tunga. jeg hadde den i ca 2 mnd, før jeg ved et uhell klarte å la den gro igjen så jeg ikke fikk den inn. Den 4 november bestemte jeg meg for å ta på nytt, hos en profesjonell. Første gangen jeg tok, tok det ca 1 uke, så var den helt grodd og fin. Men nå har det gått over en måned, og den er ganske hoven enda, det er en svær klump inni tunga, og desuten så på baksida av tunga har det kommet hud rundt kula, som ser veldig ekkelt ut. Det er også vondt å ta ut tunga fra munnen. Jeg var innom der jeg tok den, og hun sa jeg måtte rense og ikke røre den så mye. Dette var for ganske lenge siden nå, og den er ikke noe bedre. Jeg har mest lyst til å ta den ut å la det gro helt, men jeg vil veldig gjerne ha piercing i tunga. Vet ikke hva jeg skal gjøre, for det blir aldri normalt!! hjelp meg?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Piercing er en form for selvskading. Jeg anbefaler at du dropper det og lar en lege se til tunga di.

Skrevet

Ta en tur til lege. Jeg hadde piercing i nesa for lenge siden,fikk en klum jeg også og den er der fremdeles.

Skrevet

Piercing er en form for selvskading. Jeg anbefaler at du dropper det og lar en lege se til tunga di.

Piercing er selvskading? Jøss, det synes jeg var en bastant konklusjon. Det _kan_ nok i visse tilfeller brukes som en form for selvskading, men hvis du mener at piercing=selvskading synes jeg du er en smule fordomsfull. Da kan man vel også si at å gå i høye stilettheler er selvskading.

Skrevet

Om et hull gror i øret blir det en klump der, tipper det samme gjelder for tunga.

Skrevet

Du Nils Håvard, du Nils Håvard....

Da jeg tok mine piercinger (øreflipper, venstre øyebryn og under leppa - spredt utover et par år, var det kosmetiske grunner jeg hadde for det. Jeg vet hva selvskading virkelig er, og da tyr jeg til ting som gjør LANGT vondere enn å få satt nevnte piercinger. Jeg ville ljuge om jeg sa det ikke gjorde noe vondt, men det stikket er så kjapt at det ikke er vondere enn å få en sprøyte eller ta blodprøve.

Selvfølgelig har man jo spørsmålet om hvor grensa går da... Hva kan sosialt aksepteres som "bodmods" og hva skal man se på som sykelig? Det er en interessant diskusjon.

Når det kommer til deg, idaen, så var det jo kjedelig at den piercingen ikke blir bra. Det jeg tror har skjedd er at de har dannet seg en litt for stor dose arrvev, slik at piercingen din har "vandret" eller "grodd ut." Jeg ville IKKE ta den ut om d tror du har infeksjon - fordi det kan gro rundt verken så det ikke kan komme ut som puss. Men siden det har gått så lenge slik, så tror jeg ikke du har infeksjon som hovedgrunn til det du sliter med. Skull og rens godt, og få en lege til å se på det. Du har ikke drevet selvskading, men rett og slett vært uheldig.

Skrevet

Piercing er selvskading? Jøss, det synes jeg var en bastant konklusjon. Det _kan_ nok i visse tilfeller brukes som en form for selvskading, men hvis du mener at piercing=selvskading synes jeg du er en smule fordomsfull. Da kan man vel også si at å gå i høye stilettheler er selvskading.

Tenker det er for å tiltrekke seg oppmerksomhet fra mulige partnere jeg:)

Skrevet

Tenker det er for å tiltrekke seg oppmerksomhet fra mulige partnere jeg:)

Mener du høye hæler? Jo, men det er jo en pine og en plage og helseskadelig å gå med! Mer helseskadelig enn piercing spør du meg!

Gjest Merkelige greier
Skrevet

Utrolig mye spesiellt du får deg til å si du. Hmmmm, sier jeg bare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...