Gå til innhold

Cipralex og Imovane

Anbefalte innlegg

Gjest fibrodama
Skrevet

Er det en grei blanding?

Cipralex 10 mg og Imovane 5 mg. Sistnevnte tar jeg i tillegg bare en halv av. Kan jeg allikevel bli avhengig av Imovane?

Cipralex virket bra nok på søvnen før, men dessverre ikke nå lenger. Er så kjedelig å ligge å vri seg og ikke få sove, så håper jeg kan fortsette med Imovane. Da blir dagene bedre.

Videoannonse
Annonse
Gjest vil deg vel
Skrevet

Det er en grei blanding.

En trenger ikke bekymre seg over avhengighet av imovane når en holder seg på små doser. Det verste som kan skje når du slutter med de er litt dårlig søvn noen dager, kanskje litt angst. Da kan du kompensere med vallergan eller liknende den uka.

Så sov godt med imovanen din du, og i forhold til søvn lønner det seg for de fleste å ta cipralex om morgenen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er en meget vanlig og grei blanding.

Gjest Også fibromyalgi
Skrevet

Virker en halv 5mg. Imovane? Det er kjempebra. Jeg har 15mg. tabl., men tar en halv av den innimellom og synes det er greit å ikke ta mere, men holder kun 4-5 timer. Gjør allikevel godt med såpass mange timer sammenhengende søvn.

Brukt Cipralex jeg også, men effekten ble dårligere etterhvert så sluttet.

Jeg fikk beskjed av legen om at både Imovane og Sobril kan brukes sammen med Cipralex i perioder. Har også hørt at en Sobril om kvelden gjør samme nytten som Imovane når det gjelder søvnen og det har jeg også erfart. Blir jeg f.eks. liggende i 4tida og ikke få sove igjen synes jeg det er for seint på natta å ta Imovane så da er en Sobril grei å ta og da sover jeg noen timer.

Best er det vel å prøve å klare seg uten noe, det gjør jeg også, men i perioder er det godt å ha litt hjelp for søvn er veldig viktig for hvordan dagen derpå blir.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...