Gå til innhold

Kransekake, oppbevaring


candyqueen_83

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt kransekake via jobben, men hvordan oppbevares den best mulig? Bør den fryses? Den er helt sprø utenpå, og seig og god inni, hvis den fryses blir den vel veldig seig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, bare frys den. Like god når du tar den opp og den tiner på kort tid.

Så den kan ikke oppbevares i romtemperatur eller litt kjølig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den kan ikke oppbevares i romtemperatur eller litt kjølig?

Det vet jeg ikke. Jeg fryser den alltid og tar den opp på formiddagen på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke. Jeg fryser den alltid og tar den opp på formiddagen på julaften.

Spørs om den holder til julaften. Jeg har spist de tre minste ringene allerede :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''den fryses blir den vel veldig seig?''

Du får det til å høres ut som noe negativt! -)

Jeg har bare gode erfaringer med å fryse kransekake. Uten frysing blir den fort tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''den fryses blir den vel veldig seig?''

Du får det til å høres ut som noe negativt! -)

Jeg har bare gode erfaringer med å fryse kransekake. Uten frysing blir den fort tørr.

Hehe. Ja, jeg vet ikke om den blir god om den blir enda seigere ;O) Får prøve å finne plass i fryseren da. Må demontere den først hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellalinda

Jeg hadde bare fryst ned ringer over natten, de du har planlagt å spise. Tror den holder seg fint, fint. Mener å ha lest noen få uker iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare fryst ned ringer over natten, de du har planlagt å spise. Tror den holder seg fint, fint. Mener å ha lest noen få uker iallefall.

Så man bør fryse de man har tenkt til å spise i morgen liksom? Hmm.. Er det for at de skal smake ferskere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellalinda

Så man bør fryse de man har tenkt til å spise i morgen liksom? Hmm.. Er det for at de skal smake ferskere?

Bare hvis de ikke er seig nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellalinda

Så man bør fryse de man har tenkt til å spise i morgen liksom? Hmm.. Er det for at de skal smake ferskere?

Jeg leste på en på de på butikken. Og der sto det at de holdt seg ihvertfall seks uker etter frysing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hvis de ikke er seig nok?

Jo, den er helt perfekt. Men jeg frøs begge, en til søsteren min og en til meg. Så blir de kanskje ikke tørre. Måtte demontere dem da, men liker best å servere dem i biter uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste på en på de på butikken. Og der sto det at de holdt seg ihvertfall seks uker etter frysing.

Ok, takk :o) Så lenge blir den nok ikke liggende :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs om den holder til julaften. Jeg har spist de tre minste ringene allerede :/

Om du har tenkt å sette den sammen på julaften er det svært lite lurt å spise de minste ringene først... Da blir kaka seende ganske rar ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har gjort det riktig :o)

Min mor er ekspert på kransekaker, og lager den beste kransekaka i verden.

Hun sier at den må fryses for å bli virkelig god. Så bør den oppbevares kjølig med en halv brødskive inni. Om du bare har ringer oppbevarer du dem i plastpose med en brødskive inni. Brødskiva byttes til en fersk skive når den blir tørr.

Forresten så er kransekake en slik kake som må gjemmes i fryseren hvis det skal være noe igjen på julaften ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tenkt å sette den sammen på julaften er det svært lite lurt å spise de minste ringene først... Da blir kaka seende ganske rar ut.

Jeg serverer den bare i biter jeg ;O) Ikke noen storslått tilstelning på julaften her så om den ikke monteres er ikke så nøye :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få slente på et kransekakespørsmål?

Jeg har kjøpt en "hjemmelaget" kransekake av bekjent, den ligger da i en eske og monteres før servering.

Når man får kransekake servert ellers er det jo glasur i tynt siksak-mønster på ringene. Bør jeg også lage det, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få slente på et kransekakespørsmål?

Jeg har kjøpt en "hjemmelaget" kransekake av bekjent, den ligger da i en eske og monteres før servering.

Når man får kransekake servert ellers er det jo glasur i tynt siksak-mønster på ringene. Bør jeg også lage det, tro?

Jeg syns du skal lage det hvis du skal montere den. Jeg syns egentlig det er best om den kun skal serveres løs også. Melisen hører til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg serverer den bare i biter jeg ;O) Ikke noen storslått tilstelning på julaften her så om den ikke monteres er ikke så nøye :o)

Men det ser jo finere ut på et fat med kaka som et tårn, da;-)

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har gjort det riktig :o)

Min mor er ekspert på kransekaker, og lager den beste kransekaka i verden.

Hun sier at den må fryses for å bli virkelig god. Så bør den oppbevares kjølig med en halv brødskive inni. Om du bare har ringer oppbevarer du dem i plastpose med en brødskive inni. Brødskiva byttes til en fersk skive når den blir tørr.

Forresten så er kransekake en slik kake som må gjemmes i fryseren hvis det skal være noe igjen på julaften ;o)

"Forresten så er kransekake en slik kake som må gjemmes i fryseren hvis det skal være noe igjen på julaften."

Hmm, problemet er bare at kransekake også kan spises rett fra fryseren. Så her i huset holder det ikke å gjemme den i fryseren. Det har jeg nemlig prøvd flere ganger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...