Gå til innhold

Røkt/urøkt pinnekjøtt


Hushjelpen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi liker røykt pinnekjøtt mye mye bedre enn urøkt. Men det er veldige forskjeller på det. Vi kjøper det fra en lokal manne på min manns hjemsted, og det kjøttet har veldig god røykesmak og er passelig salt. Vi kjøpte noe smelldyrt "røykt" pinnekjøtt her på Sørlandet, og det var omtrent ikke snev av røykesmak :-((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røkt pinnekjøtt er mye bedre enn urøkt. Forskjellen er nok at det røkte er røkt! Desssverre hadde de ikke mer røkt igjen da jeg skulle kjøpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Forskjellen er jo at det er røykesmak av det røkte, og mer saltet smak av det urøkte. Så kommer spørsmålet, hvilken er mest smak på? He he, der er det nok ulike meninger ;o)

Jeg foretrekker røkt, men det kommer nok av at jeg er vokst opp med det, og da skikkelig eldhusrøkt pinnekjøtt. Sambo er vokst opp med urøkt, men foretrekker nå det røkte, han mener det er mer smak.

Jeg spiser begge deler, liker begge deler, selv om jeg jo synes røkt mat har mer smak.

Kjøp begge deler, det gjør jeg, for jeg gidder ikke diskusjonen om hva som er best ;o) Cluet ligger nok uansett i å kjøpe skikkelig pinnekjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke røkt kjøtt noe særlig, sommerkoteletter for eksempel - så jeg regner med jeg ikke liker røkt pinnekjøtt heller.

Hittil bare spist urøkt pinnekjøtt, frest det under grillen i ovnen etter damping, for en crispy skorpe. Nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Jeg liker ikke røkt kjøtt noe særlig, sommerkoteletter for eksempel - så jeg regner med jeg ikke liker røkt pinnekjøtt heller.

Hittil bare spist urøkt pinnekjøtt, frest det under grillen i ovnen etter damping, for en crispy skorpe. Nam.

''Jeg liker ikke røkt kjøtt noe særlig, sommerkoteletter for eksempel - så jeg regner med jeg ikke liker røkt pinnekjøtt heller.''

Jeg liker heller ikke disse sommerkotelettene, men røykt pinnekjøtt smaker godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg liker ikke røkt kjøtt noe særlig, sommerkoteletter for eksempel - så jeg regner med jeg ikke liker røkt pinnekjøtt heller.''

Jeg liker heller ikke disse sommerkotelettene, men røykt pinnekjøtt smaker godt :)

kanskje jeg får teste engang, man skal jo aldri se bort fra at jeg har gått glipp av noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

kanskje jeg får teste engang, man skal jo aldri se bort fra at jeg har gått glipp av noe :-)

Det jeg ikke liker med sommerkoteletter er konsistensen. Pinnekjøttet er ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det røkte pinnekjøttet er røkt og det urøkte ikke ;)

He, he - neida. Smaken blir forskjellig. Jeg synes røkt pinnekjøtt ikke er på langt nær så godt som urøkt. Men smaken er som baken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...