Gå til innhold

Er dette bekkenløsning?!

Anbefalte innlegg

novemberjente

Jeg har fått symptomer som jeg lurer på er bekkenløsning.

Jeg er 23 år og dette er min første graviditet.Jeg har i noen år nå hatt en rygg som blir vond viss jeg ligger på helt flate, harde underlag. Eks. viss jeg skal ut av en solariumsseng, må jeg liksom velte meg over på siden, jeg klarer ikke å reise meg vanlig, da får jeg smerter som stikker til nederst på korsryggen. Men nå for en stund siden forverret dette seg(husker desverre ikke nøyaktig når, men tror det var etter jeg ble gravid). Jeg kan ikke ligge rett ut på ryggen hverken på sofaen eller i sengen, fordi da får jeg store problemer med å komme meg opp eller til sidene, må bruke lang tid på dette da. Det stikker til i korsryggen og jeg klarer heller ikke å løfte det øverste benet viss jeg ligger på siden i "fosterstilling". Etter å ha gjort husarbeid f.eks. har jeg også fått vondt nedenfor rumpa, på insiden av benet på en måte. Viss jeg har sittet i sofaen så hender det når jeg reiser meg og skal gå, at det ene benet svikter, og at jeg må vektlegge det andre. Viss dette ikke er bekkenløsning hva kan det da være, og hva kan jeg gjøre for å forebygge/bli kvitt dette? Jeg er 16 fullgåtte uker på vei, og er så redd for å få store problemer med dette utover i svangerskapet..

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33984-er-dette-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Ut i fra beskrivelsen synes jeg ikke bekkenløning er den mest nærliggende forklaringen. I første omgang synes jeg du skal kontakte legen din for en vurdering. Dernest kan dere sammen bli enige om hva slags trening som du vil ha nytte. For mange gravide er trening av beveglighet og styrke i basseng ofte nyttig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...