Gå til innhold

Han blir syk igjen :-(

Gjest Sjokoladeplaten

Anbefalte innlegg

Gjest Sjokoladeplaten
Skrevet

Hei

Min eks ringte meg nettopp og snakket masse om avlytting, sikkerhetspolitiet mm (orker ikke ta alt her nå). Etter mye lirking fikk jeg greie på at han har sluttet med medisinene igjen.

Må si jeg blir oppgitt. Lei meg og engstelig. For hans egen skyld, og for barna vi har sammen. Og for min skyld. Skal dette aldri ta slutt?

Jeg priser meg lykkelig for at vi ikke lenger bor sammen, men jeg ser jo også problemene det medfører for han: jeg oppdager jo sykdommen hans for sent!

Nå har jeg ringt broren hans og forsøkt å få han til å stille opp (men han er jo så travel, for han skulle handle julegaver). Moren hans, som han bor oss, fikk jeg ikke tak i.

Han begynte å snakke om at han forrige gang ikke var syk i det hele tatt (ble tvangsinnlagt og var innlagt i 3 mnd), men at det var sikkerhetspolitiet som hadde satt han inn.

Hva i himmelens navn gjør jeg?

Jeg har bedt morens hans tinge meg tilbake. Håper hun gjør det og kan ta seg av dette. Jeg er nødt til å passe på de to barna våre. Og nå er det snart jul også, og moren hans skal reise flere uker til utlandet!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

7

• Hønemoren

7

• Lillemus

2

• rudolfine

2

Skrevet

Ring legen hans og forklar hva som har skjedd og at han er på vei utfor igjen. Dette ansvaret er ikke ditt kjære deg.

Skrevet

Dette har da ikke du noe ansvar for lenger, hvorfor i all verden påtar du deg ansvaret for det da? Bare vær glad du er kvitt ham du.

Gjest mye skal man høre
Skrevet

skjønner ikke problemstillingen. Du har gått fra han, du har intet ansvar.......

Skrevet

Håper at moren eller broren hans ringer deg tilbake i løpet av kvelden. De bør kontakte hans fastlege i morgen tidlig og be ham vurdere hva som skal gjøres.

Bra at du forsøker å få noen til å ta tak i situasjonen :-)

Skrevet

Dette har da ikke du noe ansvar for lenger, hvorfor i all verden påtar du deg ansvaret for det da? Bare vær glad du er kvitt ham du.

'Dette har da ikke du noe ansvar for lenger, hvorfor i all verden påtar du deg ansvaret for det da? Bare vær glad du er kvitt ham du.''

Jeg ville påtatt meg "ansvaret" med å prøve å få varselt rette vedkommende også om det var naboen min som virket psykotisk. Synes derfor det virker fornuftig å forsøke å få noen til å bistå den som er far til ens barn.

Gjest Sjokoladeplaten
Skrevet

Håper at moren eller broren hans ringer deg tilbake i løpet av kvelden. De bør kontakte hans fastlege i morgen tidlig og be ham vurdere hva som skal gjøres.

Bra at du forsøker å få noen til å ta tak i situasjonen :-)

Hei

Jeg vet ikke hva de gjør. I begynnelsen er han veldig god til å skjule problemene. Det er helst meg han avslører seg for. Jeg er begymret for at moren hans skal reise bort i julen. Da blir det vel jeg som må ordne opp...

Selv om vi ikke bor sammen lenger, føler jeg et ansvar for mannen. Han er jo mine barns far.

er virkelig sjeleglad for at jeg tok ut separasjon. Både for min og ungenes skyld.

Gjest Sjokoladeplaten
Skrevet

skjønner ikke problemstillingen. Du har gått fra han, du har intet ansvar.......

Nei, det kan du si. Men jeg er jo fortsatt et medmenneske. Og han er barnas far. Jeg ønsker ikke å se han så dårlig som han var i fjor. Mest for barnas skyld.

Gjest Sjokoladeplaten
Skrevet

Vel, ansvaret mitt er kanskje mindre nå som vi ikke bor sammen. Mulighetene til å gjøre noe er også mindre. Siden jeg ikke ser han hver dag. Som medmenneske har jeg likevel et ansvar, og siden vi har barn sammen. Jeg håper at det kan stoppes, sånn at han ikke blir like dårlig som i fjor vinter...for barnas skyld, og for hans skyld...

Skrevet

Hei

Jeg vet ikke hva de gjør. I begynnelsen er han veldig god til å skjule problemene. Det er helst meg han avslører seg for. Jeg er begymret for at moren hans skal reise bort i julen. Da blir det vel jeg som må ordne opp...

Selv om vi ikke bor sammen lenger, føler jeg et ansvar for mannen. Han er jo mine barns far.

er virkelig sjeleglad for at jeg tok ut separasjon. Både for min og ungenes skyld.

Hvis de ikke vil kontakte hans lege, så kan det jo hende at du burde gjøre det for å slippe at ting tilspisser seg ytterligere for dere alle. Det høres ut som om han er blitt enda verre enn han var da du skrev om dette for kort tid tilbake, men som du sier kan det godt hende at det ikke kommer tilsyne for andre enn deg foreløpig.

Jeg synes ikke du skal tenke at dette er ditt ansvar eller at du skal begynne å følge ham opp - men tror nok jeg selv ville syntes det var lettere å ha forsikret meg om at hans fastlege er informert enn å gjøre ingenting.

Gjest Sjokoladeplaten
Skrevet

Ring legen hans og forklar hva som har skjedd og at han er på vei utfor igjen. Dette ansvaret er ikke ditt kjære deg.

Ja, jeg håper vi får tak i legen hans, enten jeg eller kanskje helst morens hans. Eller broren. Men kjenner jeg dem rett, så legger de dette over på meg.

Planen var at vi skulle feire jul sammen. Gudene vet hva det blir til nå...

Jeg er veldig skuffet over at han nok en gang har kuttet ut medisiner....

Skrevet

Vel, ansvaret mitt er kanskje mindre nå som vi ikke bor sammen. Mulighetene til å gjøre noe er også mindre. Siden jeg ikke ser han hver dag. Som medmenneske har jeg likevel et ansvar, og siden vi har barn sammen. Jeg håper at det kan stoppes, sånn at han ikke blir like dårlig som i fjor vinter...for barnas skyld, og for hans skyld...

... og for din skyld. Det hadde vært godt om du kunne slippe bekymringene og de bisarre samtalene i tiden fremover - ikke minst siden det snart er jul.

Gjest Sjokoladeplaten
Skrevet

Hvis de ikke vil kontakte hans lege, så kan det jo hende at du burde gjøre det for å slippe at ting tilspisser seg ytterligere for dere alle. Det høres ut som om han er blitt enda verre enn han var da du skrev om dette for kort tid tilbake, men som du sier kan det godt hende at det ikke kommer tilsyne for andre enn deg foreløpig.

Jeg synes ikke du skal tenke at dette er ditt ansvar eller at du skal begynne å følge ham opp - men tror nok jeg selv ville syntes det var lettere å ha forsikret meg om at hans fastlege er informert enn å gjøre ingenting.

Ja, fastlegen var det første jeg tenkte på også. Han har også nøkkel til boligen der jeg og barna bor. Dette gjør meg faktisk litt nervøs, ikke at jeg tror han kommer til å være voldelig, men at han kan komme til å komme hit i en dårlig forfatning, kanskje mens jeg ikke er hjemme (barna er alene hjemme etter skoletid).

Ikke greit dette her....så dumt av han å slutte med medisinene!

Skrevet

Ja, jeg håper vi får tak i legen hans, enten jeg eller kanskje helst morens hans. Eller broren. Men kjenner jeg dem rett, så legger de dette over på meg.

Planen var at vi skulle feire jul sammen. Gudene vet hva det blir til nå...

Jeg er veldig skuffet over at han nok en gang har kuttet ut medisiner....

Det er svært forståelig at du blir skuffet over dette. Vet ikke hvorvidt du er klar over hvor vanlig det er at pasienter med psykoseproblematikk selv slutter med medisinene i gode faser, men jeg har sett svært sympatiske mennesker velge nettopp som din mann. De fleste lærer "leksa si" til slutt, men mange går adskillige runder med alvorlig forverring før de ikke gjøre nye forsøk på seponering. Dessverre.

Gjest Sjokoladeplaten
Skrevet

... og for din skyld. Det hadde vært godt om du kunne slippe bekymringene og de bisarre samtalene i tiden fremover - ikke minst siden det snart er jul.

Nettopp. Han satte jo sitt preg på fjorårets julefeiring. Jeg hadde håpet at vi skulle slippe unna denne julen...

Kan ikke si jeg gleder meg til jul, nei.

Gjest Sjokoladeplaten
Skrevet

Det er svært forståelig at du blir skuffet over dette. Vet ikke hvorvidt du er klar over hvor vanlig det er at pasienter med psykoseproblematikk selv slutter med medisinene i gode faser, men jeg har sett svært sympatiske mennesker velge nettopp som din mann. De fleste lærer "leksa si" til slutt, men mange går adskillige runder med alvorlig forverring før de ikke gjøre nye forsøk på seponering. Dessverre.

Synes bare det er så trist for ungene. At han ikke kunne lære etter 1 gang!

Gjest Sirkusdirektøren
Skrevet

At han aldri lærer. Du må beskytte ungene og forhindre at han gjør mer skade!

Skrevet

Dette har vi jo sett her inne også - man begynner på medisiner, blir forholdsvis bra og tenker at "Jeg er jo frisk! Hvorfor skal jeg gå på medisiner egentlig?" og så slutter på medisiner uten å rådføre seg med legen. Da tar det ikke lang tid før det bærer rett utfor igjen.

At det er medisinene som gjør dem "friske" skjønner de merkelig nok ikke. Fatter ikke helt det der.

Gjest Sjokoladeplaten
Skrevet

At han aldri lærer. Du må beskytte ungene og forhindre at han gjør mer skade!

Ja, jeg vet det. Barna er det viktigste å ta vare på oppe i dette. Jeg måtte si til han i dag at jeg ville nekte han kontakt med barna så lenge han ikke tar medisiner. I hvert fall kontakt med dem alene. Da la han på telefonen...

Skrevet

Ja, fastlegen var det første jeg tenkte på også. Han har også nøkkel til boligen der jeg og barna bor. Dette gjør meg faktisk litt nervøs, ikke at jeg tror han kommer til å være voldelig, men at han kan komme til å komme hit i en dårlig forfatning, kanskje mens jeg ikke er hjemme (barna er alene hjemme etter skoletid).

Ikke greit dette her....så dumt av han å slutte med medisinene!

Angående det at han har nøkkel til dere.... Da ville jeg faktisk ha skifta lås. Når han er i en sånn tilstand, kan jeg ikke se at det skal være noen grunn til at han skal kunne låse seg inn hos dere. Ikke minst med tanke på barna.

Uansett, godt det finnes medmennesker som deg, selv om dette ikke er ditt ansvar!

Håper du likevel får en god jul.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...