Gå til innhold

Bruke sitronsyre på kopper også?


GoodTimes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke så veldig god erfaring med det, i hvert fall. Den gamle kopperkjelen min skinner mye mer etter gammeldags puss med ekle kjemikalier. Så jeg følger spent med i tråden din for å se hvilke kjerringråd som kan trylle den blank uten giftkliss og nitidig gnukking. (ja, jeg _er_ en lat husmor som leter etter alle snarveiene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så veldig god erfaring med det, i hvert fall. Den gamle kopperkjelen min skinner mye mer etter gammeldags puss med ekle kjemikalier. Så jeg følger spent med i tråden din for å se hvilke kjerringråd som kan trylle den blank uten giftkliss og nitidig gnukking. (ja, jeg _er_ en lat husmor som leter etter alle snarveiene ;)

Ingen av snarveiene er så gode som den gammeldagse kjemikaliepussen, desverre. Messingen blir blank, men får ikke den nesten rosasølvaktige blankheten som ekte gnukking får, nei. Og sølvet mister misfargingen, men blir ikke nydelig blankt. Det samme med kopperet.

Men jeg kan bruke armene i bare liten grad til stort annet enn å klø meg på nesa, for jeg har måttet sitte for mye med datamaskinen i hele år ...

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...