Gjest nedleggelse Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 når man går i behandling på en DPS, og det blir snakk om at den skal nedlegges, hva skjer da med pasienten? Er man da lovet behandling videre på en annen DPS? Må man søke behandling på nytt? Og de ansatte på stedet, får de fortsette i jobben et annet sted? Mange spørsmål som melder seg her ja. Hvis de skal nedlegge DPS'en så betyr vel det at de to andre DPS'ene får sprengt sin kapasitet? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 når man går i behandling på en DPS, og det blir snakk om at den skal nedlegges, hva skjer da med pasienten? Er man da lovet behandling videre på en annen DPS? S: Det er induviduelt. Om du skal søkes videre, blir det gjort av nåværende behandler. Og de ansatte på stedet, får de fortsette i jobben et annet sted? S: Det er ikke sikkert. Hensikten med nedleggelsen kan dels være å spare penger. Hvis de skal nedlegge DPS'en så betyr vel det at de to andre DPS'ene får sprengt sin kapasitet? S: Det trenger det ikke bety. Det kan være overkapasitet fra før. Vår avd legger har sagt opp avtalen med en privat aktør fra nyttår. Dette gjør vi fordi vi har overkapasitet på senger. 0 Siter
Gjest Sitronkaramell Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 når man går i behandling på en DPS, og det blir snakk om at den skal nedlegges, hva skjer da med pasienten? Er man da lovet behandling videre på en annen DPS? S: Det er induviduelt. Om du skal søkes videre, blir det gjort av nåværende behandler. Og de ansatte på stedet, får de fortsette i jobben et annet sted? S: Det er ikke sikkert. Hensikten med nedleggelsen kan dels være å spare penger. Hvis de skal nedlegge DPS'en så betyr vel det at de to andre DPS'ene får sprengt sin kapasitet? S: Det trenger det ikke bety. Det kan være overkapasitet fra før. Vår avd legger har sagt opp avtalen med en privat aktør fra nyttår. Dette gjør vi fordi vi har overkapasitet på senger. Jeg fikk ikke noe nytt tilbud når min DPS ble lagt ned.. De på det nye mente jeg ikke var psyk nok.. 0 Siter
Gjest nedleggelse Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Jeg fikk ikke noe nytt tilbud når min DPS ble lagt ned.. De på det nye mente jeg ikke var psyk nok.. Det er det jeg mener blir så feil. Når man kutter behandlingen brått så blir det ofte verre for pasienter enn om de ikke hadde fått noe tilbud. Jeg startet hos en psykolog på en DPS, som ble langtidssykemeldt etter fire uker. hun kom aldri tilbake. Det var ganske frustrerende for meg, når jeg ikke fikk noen ny. Jeg hadde startet en prosess hos henne, som ikke ble avsluttet. 0 Siter
Gjest Sitronkaramell Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Det er det jeg mener blir så feil. Når man kutter behandlingen brått så blir det ofte verre for pasienter enn om de ikke hadde fått noe tilbud. Jeg startet hos en psykolog på en DPS, som ble langtidssykemeldt etter fire uker. hun kom aldri tilbake. Det var ganske frustrerende for meg, når jeg ikke fikk noen ny. Jeg hadde startet en prosess hos henne, som ikke ble avsluttet. ja jeg vet:( Jeg er fortvilet over dette selv 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.