Gå til innhold

når man er pasient på en DPS som skal nedlegges

Anbefalte innlegg

Gjest nedleggelse
Skrevet

når man går i behandling på en DPS, og det blir snakk om at den skal nedlegges, hva skjer da med pasienten? Er man da lovet behandling videre på en annen DPS? Må man søke behandling på nytt? Og de ansatte på stedet, får de fortsette i jobben et annet sted?

Mange spørsmål som melder seg her ja. Hvis de skal nedlegge DPS'en så betyr vel det at de to andre DPS'ene får sprengt sin kapasitet?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

når man går i behandling på en DPS, og det blir snakk om at den skal nedlegges, hva skjer da med pasienten? Er man da lovet behandling videre på en annen DPS?

S: Det er induviduelt. Om du skal søkes videre, blir det gjort av nåværende behandler.

Og de ansatte på stedet, får de fortsette i jobben et annet sted?

S: Det er ikke sikkert. Hensikten med nedleggelsen kan dels være å spare penger.

Hvis de skal nedlegge DPS'en så betyr vel det at de to andre DPS'ene får sprengt sin kapasitet?

S: Det trenger det ikke bety. Det kan være overkapasitet fra før. Vår avd legger har sagt opp avtalen med en privat aktør fra nyttår. Dette gjør vi fordi vi har overkapasitet på senger.

Gjest Sitronkaramell
Skrevet

når man går i behandling på en DPS, og det blir snakk om at den skal nedlegges, hva skjer da med pasienten? Er man da lovet behandling videre på en annen DPS?

S: Det er induviduelt. Om du skal søkes videre, blir det gjort av nåværende behandler.

Og de ansatte på stedet, får de fortsette i jobben et annet sted?

S: Det er ikke sikkert. Hensikten med nedleggelsen kan dels være å spare penger.

Hvis de skal nedlegge DPS'en så betyr vel det at de to andre DPS'ene får sprengt sin kapasitet?

S: Det trenger det ikke bety. Det kan være overkapasitet fra før. Vår avd legger har sagt opp avtalen med en privat aktør fra nyttår. Dette gjør vi fordi vi har overkapasitet på senger.

Jeg fikk ikke noe nytt tilbud når min DPS ble lagt ned..

De på det nye mente jeg ikke var psyk nok..

Gjest nedleggelse
Skrevet

Jeg fikk ikke noe nytt tilbud når min DPS ble lagt ned..

De på det nye mente jeg ikke var psyk nok..

Det er det jeg mener blir så feil. Når man kutter behandlingen brått så blir det ofte verre for pasienter enn om de ikke hadde fått noe tilbud. Jeg startet hos en psykolog på en DPS, som ble langtidssykemeldt etter fire uker. hun kom aldri tilbake. Det var ganske frustrerende for meg, når jeg ikke fikk noen ny. Jeg hadde startet en prosess hos henne, som ikke ble avsluttet.

Gjest Sitronkaramell
Skrevet

Det er det jeg mener blir så feil. Når man kutter behandlingen brått så blir det ofte verre for pasienter enn om de ikke hadde fått noe tilbud. Jeg startet hos en psykolog på en DPS, som ble langtidssykemeldt etter fire uker. hun kom aldri tilbake. Det var ganske frustrerende for meg, når jeg ikke fikk noen ny. Jeg hadde startet en prosess hos henne, som ikke ble avsluttet.

ja jeg vet:( Jeg er fortvilet over dette selv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...