Gå til innhold

Hvilke organisasjoner gir dere fast til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte at i 2010 skulle vi bli litt mer målrettet med gaver vi gir til organisasjoner mm. Kanskje vi skulle gi et fast beløp hver måned til en eller flere organisasjoner, i stedet for tilfeldig loddkjøp eller gaver.

Det jeg kunne tenke meg å støtte er en eller flere av disse:

LHL

Kreftforeningen

Kirkens nødhjelp

Strømmestiftelsen

Min egen menighet

Fjernadopsjon (det er vi med på gjennom en samtalegruppe vi er med i)

Hva støtter dere, og har dere faste beløp?

Skrevet

Leger uten grenser. Et fast lavt beløp, uten at jeg husker akkurat hvor mye.

Skrevet

Verdens barn - 2 fadderbarn (300 kr mnd tilsammen).

Mer tilfeldig/av på til redd barna, unicef, wwf, leger uten grenser.

Skrevet

Gir ikke til noen, men vurdere dyrebeskyttelsen.

Skrevet

Ikke noe fast, men vi pleier støtte "foreningen for hjertesyke barn" og Blåkors.

:0)

Skrevet

Jeg gir til Dyrebeskyttelsen lokalt, adoptert katt via Dyrebeskyttelsen oslo.

Jeg gir til wwf og leger uten grenser, jeg kjøper alltid røde kors julekalender, og støtter opp det jeg kan lokalt ved å ta lodder, tombola osv

Skrevet

Fast trekk på lønn til 3 organisasjoner: Strømmestiftelsen, Kreftforeningen og SOS Barnebyer. Gir sporadisk til LHL, Redd barna og Frelsesarmeen.

Skrevet

Vi er jo naturlig nok medlemmer i FFHB (Foreningen for Hjerrtesyke barn) og det har vel hendt noe få ganger at jeg har gitt litt ekstra der... Men ellers gir jeg ikke fast til noe, synes i grunnen jeg har nok med å klare å få økonomien til å gå rundt som det er.

Skrevet

Vi har et fadderbarn via www.deafaid.org

Ellers støtter vi kreftsaken og Amnesty.

Skrevet

Fast bidragsyter til SOS barnebyer, Redd Barna, Røde Kors (medlemsskap pluss et matprosjekt for russiske barn), Amnesty International og Kreftforeningen.

Mer sporadisk til de som selger loddpakker, f.eks. Flyktningehjelpen, Hjertesyke barn og diverse andre "sykdomsforeninger".

Kjøper eller sender nesten alltid noe fra Unicef, Frelsesarmeen og Kirkens Bymisjon før jul.

Sist jeg sjekket, hadde jeg nesten fullt fradrag for sånne bidrag på selvangivelsen, så det betyr vel at det går en del ut i løpet av året.

Skrevet

Leger uten grenser og et privat barnehjem i Uganda som en av kollegaene mine er sterkt involvert i.

Skrevet

Gir fast til Leger uten Grenser og Plan, mer sporadisk til Amnesty, Kreftforeningen, Kirkens Bymisjon, Frelsesarmeen m.m.

(hm, havner svaret rett sted denne gangen, tro?)

Skrevet

"Ingen" på tysk.

Jeg kan såpass med tysk at jeg visste det, men kobla det bare ikke ;-)

Skrevet

Gir fast til Leger uten Grenser og Plan, mer sporadisk til Amnesty, Kreftforeningen, Kirkens Bymisjon, Frelsesarmeen m.m.

(hm, havner svaret rett sted denne gangen, tro?)

Overskriften passer i hvert fall mye bedre nå :-)

Skrevet

Overskriften passer i hvert fall mye bedre nå :-)

Men hvem vet - kanskje noen donasjoner til rett sted hjelper på immunforsvaret også? Skulle ikke forundre meg om enkelte mener det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...