Gå til innhold

NHD: Førerkort og helsekrav

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret-bilist
Skrevet

HeI!

For ca. 2-3 måneder siden hadde jeg et lite anfall der jeg rundt meg hørte stemmer, ikke stemmer jeg hørte hva sa men liksom mumling på alle kanter. Lyder som var rundt meg ble også forsterket på en måte. Dette har jeg bare opplevd en gang, og dette skjedde noen dager etter tannbehandling i narkose. Lege var hos meg, og jeg tok meg Stesolid for å få det til å gå over, noe det gjorde.

Har førerkort som jeg må fornye i vår pga. psykisk sykdom og medisiner. Må til lege og få legeerklæring som sendes til fylkeslegen. Da lurer jeg på, er dette lille anfallet grunn nok til at jeg ikke frå fornyet førerkortet eller er dette en vurderingssak i hvert enkelt tilfelle? Hva tror du?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tenker at det må være individuell vurdering. Særlig det at det kom etter narkose er "formidlende". Tross dette må du utøve streng selvdisiplin og ikke kjøre om du skulle få det tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...