Gå til innhold

Hvordan få epikrisen min?

Anbefalte innlegg

Gjest epikrisetrøbbel
Skrevet

Dette burde være enkelt men i mitt tilfelle er det ikke.

Jeg sluttet i gruppeterapi på en DPS før sommeren. Jeg ble henvist til en dame på en annen DPS for samtale om hvilke gruppe jeg skulle gå på der. Begynte hos henne i august.

Problemet er at jeg ikke har fått epikrisen fra den forrige DPS'en. Hun har mailet og mast om det. Jeg har også skrevet en mail og tilbudt meg å komme og hente den personlig hvis det gjør ting lettere. Jeg får bare beskjed om at epikrisen ikke er ferdig men at jeg kan få en samtale hvis jeg vil kan det at hun tilbyr meg samtale gjøre at hun kan bruke enda lengre tid på gjøre ferdig epikrisen da det blir et nytt tidspunkt for når jeg sluttet der?

Nå er jeg utålmodig og vil bare videre i livet. Hva gjør jeg for å få epikrisen min? Noen triks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn ville jeg gjort det: Kontaktet lederen til den aktuelle behandleren. Hvis jeg ikke fikk svar innen to dager (gitt at personen var på arbeid og ikke bortreist) ville jeg kontaktet Fylkeslegen.

Eller du kan skrive brev til den aktuelle behandler, beskrive kort situasjonen. Send kopi til lederen av hennes arbeidssted og Fylkeslegen.

Gjest Epikrisetrøbbel
Skrevet

Sånn ville jeg gjort det: Kontaktet lederen til den aktuelle behandleren. Hvis jeg ikke fikk svar innen to dager (gitt at personen var på arbeid og ikke bortreist) ville jeg kontaktet Fylkeslegen.

Eller du kan skrive brev til den aktuelle behandler, beskrive kort situasjonen. Send kopi til lederen av hennes arbeidssted og Fylkeslegen.

Hun er leder av dagbehandlingen på denne DPS'en. Hvem blir da hennes overordnende mon tro?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Skriv et nytt brev med kopi til Direktøren på sykehuset og Fylkeslegen.

Det pleier å virke :-)

Ta også med når du sluttet behandlingen og når du spurte første gang.

Gjest også epikriseproblemer
Skrevet

Skriv et nytt brev med kopi til Direktøren på sykehuset og Fylkeslegen.

Det pleier å virke :-)

Ta også med når du sluttet behandlingen og når du spurte første gang.

Jeg har også problemer med å få tilsendt epikrise.

Når jeg går inn på fylkeslegen.no kommer det opp adresser til fylkesmann i ulike fylker og helsetilsynets postadresse.

Får ikke treff på fylkeslegen med postadresse.

Skal jeg da sende kopi til helsetilsynet?

Eller om noen har en adresse til fylkeslegen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har også problemer med å få tilsendt epikrise.

Når jeg går inn på fylkeslegen.no kommer det opp adresser til fylkesmann i ulike fylker og helsetilsynets postadresse.

Får ikke treff på fylkeslegen med postadresse.

Skal jeg da sende kopi til helsetilsynet?

Eller om noen har en adresse til fylkeslegen.

Før kalte vi det Fylkeslegen.

Nå heer det formelt Helsetilsynet v/ Fylkeslegen.

Gjest også epikriseproblemer
Skrevet

Før kalte vi det Fylkeslegen.

Nå heer det formelt Helsetilsynet v/ Fylkeslegen.

Tusen takk for svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...