Gå til innhold

Når regnes man som jomfru?


Gjest jomfruspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest jomfruspørsmål

En person som bare har hatt sex med det samme kjønn, er personen da etter definisjonen jomfru, siden h*n ikke har hatt samleie?

Hva blir mest riktig i gynekologisk sammenheng? Vil gynekologen regne deg som jomfru, siden du ikke har hatt samleie, eller hvordan blir det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hanna min kanna

En gynekolog bryr seg ikke om den etiske definisjonen av jomfru. Fon han/henne er du en som ikke har hatt samleie.

Gynekologen min bryr seg ingenting om jeg er gift eller ikke gift når h*n spør om jeg har smerter ved samleie. H'n spurte også i begynnelsen om jeg hadde født barn, og hvor mange. Da er h*n kun interessert i egenfødte barn som jeg har satt til verden, uansett om de har levd opp eller ikke. Når hun spør om jeg har smerter ved samleie så kan jeg ikke annet enn svare på om jeg har smerter ved penetrering, ikke om jeg har smerter hvis jeg utfører sexuelle handlinger med en kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva blir mest riktig i gynekologisk sammenheng? Vil gynekologen regne deg som jomfru, siden du ikke har hatt samleie, eller hvordan blir det?''

Tror ikke gynekologer bruker betegnelsen jomfru og ikke. Gynekologen kan vel se om jomfruhinnen er intakt eller ikke, men bryr seg neppe med hvordan den eventuelt har blitt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klinisk og psykologisk

Klinisk sett er det når jomfruhinnen er borte, noe som kan skje til og med ved sykling eller annen trening, eller ved å utforske seg selv foran et speil.

Psykologisk sett er man det vel til første gang man er "fullt ut" seksuelt sammen med en person, enten det er en av samme eller motsatt kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...