Gå til innhold

Min døde far


Gjest Sami Ednan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest chaba nieida

Kroppen til min døde mormor ligger riktignok i jorda, men sjela hennes danser i nordlyset. Og hun er stadig vekk og vinker til oss her nede. Da er det godt å se nordlyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg selv skulle feire den første jula uten faren min (han døde tidligere samme måned), hadde jeg ikke spesielt lyst til å feire. Min mor sa da de kloke ord at faren min neppe hadde ønsket at vi bare skulle være triste absolutt hele tiden.

Jeg synes du burde si det samme til deg selv. Ta litt tid til å tenke over din far, besøk gjerne graven eller tenn et lys, og minn han med glede, ikke med sorg.

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen er en høytid der man kjenner ekstra vemod over de som ikke er sammen med oss lengre... Da er det viktig å tenke på hva avdøde ville ønsket for oss i jula. Ønsket ville garantert være at vi skulle kose oss og ha det fint :)

Jeg skal tenne et lys på graven til fetteren min og mormor og morfar på lillejulaften :) Julaften tar jeg nok turen til grava til farmor og farfar :) Jeg savner dem ekstra i jula, men vet de ville hatt vondt av meg om jeg lot jula bli ødelagt av sorgfulle tanker.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Min far hadde alltid noen standardreplikker når vi satte oss ned ved julemiddagen. De har jeg "adoptert". Så når vi setter oss ned for å spise sier jeg disse ordene og ungene som nå er voksne sier: det sa morfar besxtandig. Og på den måte er han med oss allikevel, på en koselig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroppen til min døde mormor ligger riktignok i jorda, men sjela hennes danser i nordlyset. Og hun er stadig vekk og vinker til oss her nede. Da er det godt å se nordlyset.

Fine ord......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, alternativet hadde vært en drita full far som fyra seg opp over hva som helst, knuste julegavene og tryna inn i juletreet, for så å late som ingen ting neste dag. Eller han huska ingen ting, men det går egentlig ut på det samme.

Han ligger egentlig bra der han ligger.

Men det er det sikkert ikke lov å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store deler av familien imn ligger også under jorden. Veldig trist. Spesielt i høytider, hvor man gjerne trekker sammen med sine kjære. Savn og sorg blir forsterket.

Men minnene har vi. De kan vi ta frem og hygge oss med. Så på en måte er de med oss uansett. I hjertet.

Det viktigste er å leve nå. Å ta vare på de man har. Man vet aldri hvor lenge man har hverandre. Det er viktig å kose seg sammen mens man enda er sammen. Ikke dvele ved fortiden.

Ønsker deg en god jul og et godt nyttår. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sami Ednan

Store deler av familien imn ligger også under jorden. Veldig trist. Spesielt i høytider, hvor man gjerne trekker sammen med sine kjære. Savn og sorg blir forsterket.

Men minnene har vi. De kan vi ta frem og hygge oss med. Så på en måte er de med oss uansett. I hjertet.

Det viktigste er å leve nå. Å ta vare på de man har. Man vet aldri hvor lenge man har hverandre. Det er viktig å kose seg sammen mens man enda er sammen. Ikke dvele ved fortiden.

Ønsker deg en god jul og et godt nyttår. *klem*

Takk det var fint sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sami Ednan

Julen er en høytid der man kjenner ekstra vemod over de som ikke er sammen med oss lengre... Da er det viktig å tenke på hva avdøde ville ønsket for oss i jula. Ønsket ville garantert være at vi skulle kose oss og ha det fint :)

Jeg skal tenne et lys på graven til fetteren min og mormor og morfar på lillejulaften :) Julaften tar jeg nok turen til grava til farmor og farfar :) Jeg savner dem ekstra i jula, men vet de ville hatt vondt av meg om jeg lot jula bli ødelagt av sorgfulle tanker.

*klem*

Takk for det du skrev. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sami Ednan

Da jeg selv skulle feire den første jula uten faren min (han døde tidligere samme måned), hadde jeg ikke spesielt lyst til å feire. Min mor sa da de kloke ord at faren min neppe hadde ønsket at vi bare skulle være triste absolutt hele tiden.

Jeg synes du burde si det samme til deg selv. Ta litt tid til å tenke over din far, besøk gjerne graven eller tenn et lys, og minn han med glede, ikke med sorg.

God jul!

Ja det burde jeg. Takk for ditt svar. God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far hadde alltid noen standardreplikker når vi satte oss ned ved julemiddagen. De har jeg "adoptert". Så når vi setter oss ned for å spise sier jeg disse ordene og ungene som nå er voksne sier: det sa morfar besxtandig. Og på den måte er han med oss allikevel, på en koselig måte.

Koselig :)

Juletrefoten vår ble laget av morfaren min som var sveiser. Det kommer aldri på tale å kjøpe ny juletrefot her i huset... Ting kan også bidra til at man kan framkalle gode minner om de man var så gald i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig :)

Juletrefoten vår ble laget av morfaren min som var sveiser. Det kommer aldri på tale å kjøpe ny juletrefot her i huset... Ting kan også bidra til at man kan framkalle gode minner om de man var så gald i :)

''Juletrefoten vår ble laget av morfaren min som var sveiser. Det kommer aldri på tale å kjøpe ny juletrefot her i huset...''

Selvfølgelig ikke! :o) Jeg har en liten nisse, egentlig en ganske anonym og ikke så veldig fin liten fyr, han har kakket et skår i lua si også. Han er noe i samme duren som denne:

http://images.qxlricardo.com/ImgUsers/20/5/591/59169/5916924/591692482_Big.jpg

Han er med meg hver jul og det kommer ikke på tale å kaste ham selv om han har skår i lua. Jeg kjøpte den nemlig til min mor til jul da jeg var 5-6 år gammel. :o) Han har til og med et eget navn etter den butikken den ble kjøpt på og hvert år når søstrene mine ser den utbryter de:"Å! Har du XXX-nissen fremdeles!" :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nissejul

''Juletrefoten vår ble laget av morfaren min som var sveiser. Det kommer aldri på tale å kjøpe ny juletrefot her i huset...''

Selvfølgelig ikke! :o) Jeg har en liten nisse, egentlig en ganske anonym og ikke så veldig fin liten fyr, han har kakket et skår i lua si også. Han er noe i samme duren som denne:

http://images.qxlricardo.com/ImgUsers/20/5/591/59169/5916924/591692482_Big.jpg

Han er med meg hver jul og det kommer ikke på tale å kaste ham selv om han har skår i lua. Jeg kjøpte den nemlig til min mor til jul da jeg var 5-6 år gammel. :o) Han har til og med et eget navn etter den butikken den ble kjøpt på og hvert år når søstrene mine ser den utbryter de:"Å! Har du XXX-nissen fremdeles!" :o)

Jeg har også en slik nisse i hus. Det er faktisk den eneste nissen jeg har, da jeg er vokst opp med engler og rett og slett ikke forbinder julen med nissepynt.

Denne lille nissen min er av porselen, og min avdøde bestemor malte den til meg. Jeg er kjempeglad i den. I fjor kom gutten min hjem med en nisse han hadde skåret ut i tre, så nå har jeg forresten to nisser.

Slike minner er halve jula for meg.

Jeg får kanskje navngi dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Juletrefoten vår ble laget av morfaren min som var sveiser. Det kommer aldri på tale å kjøpe ny juletrefot her i huset...''

Selvfølgelig ikke! :o) Jeg har en liten nisse, egentlig en ganske anonym og ikke så veldig fin liten fyr, han har kakket et skår i lua si også. Han er noe i samme duren som denne:

http://images.qxlricardo.com/ImgUsers/20/5/591/59169/5916924/591692482_Big.jpg

Han er med meg hver jul og det kommer ikke på tale å kaste ham selv om han har skår i lua. Jeg kjøpte den nemlig til min mor til jul da jeg var 5-6 år gammel. :o) Han har til og med et eget navn etter den butikken den ble kjøpt på og hvert år når søstrene mine ser den utbryter de:"Å! Har du XXX-nissen fremdeles!" :o)

Sånn nisse har jeg også:) Ikke helt likedan, men i samme duren. Min står oppreist. Har hatt den i 'alle' år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn nisse har jeg også:) Ikke helt likedan, men i samme duren. Min står oppreist. Har hatt den i 'alle' år...

Min står også oppreist, men jeg fant ingen som lignet mer i farten. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Juletrefoten vår ble laget av morfaren min som var sveiser. Det kommer aldri på tale å kjøpe ny juletrefot her i huset...''

Selvfølgelig ikke! :o) Jeg har en liten nisse, egentlig en ganske anonym og ikke så veldig fin liten fyr, han har kakket et skår i lua si også. Han er noe i samme duren som denne:

http://images.qxlricardo.com/ImgUsers/20/5/591/59169/5916924/591692482_Big.jpg

Han er med meg hver jul og det kommer ikke på tale å kaste ham selv om han har skår i lua. Jeg kjøpte den nemlig til min mor til jul da jeg var 5-6 år gammel. :o) Han har til og med et eget navn etter den butikken den ble kjøpt på og hvert år når søstrene mine ser den utbryter de:"Å! Har du XXX-nissen fremdeles!" :o)

Et skikkelig klenodium :))

Når mormoren min levde hadde alle hennes oldebarn dilla på ei dukke som kunne synge "Jingle bells" når man trykte på hånden hennes. Denne dukka fikk mamma siste jula mormor levde. Den har sin faste plass i stua hver jul og selv om den er skikkelig harry, så er den kjær for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...