Gå til innhold

Utbedre elektrisk anlegg


drizzle

Anbefalte innlegg

Når jeg ønsker å utbedre det elektriske anlegget i andelsleiligheten jeg eier, må jeg kontakte styret i borettslaget for tillatelse?

Jeg som eier står ansvarlig for det elektriske anlegget, men har borettslaget noe de skulle ha sagt når jeg ønsker å f.eks skifte innmat i sikringsskapet, som står plassert i gangen utenfor leiligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg ikke. Jeg fikk i alle fall beskjed om at røropplegget inne i leiligheten var mitt ansvar, men om jeg skulle gjøre noe med det utenfor mine egne vegger måtte jeg kontakte borettslaget for det var deres ansvar.

Et lite tips fra min el-ing forøvrig - det har liten hensikt å skifte ut innmaten i sikringsskapet (så lenge den er hel og fungerer fint) hvis du fremdeles har ledningsnett fra 1970 i resten av leiligheten. Jeg har nemlig vurdert det samme og kommet til at jeg ikke skal gjøre det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. Jeg fikk i alle fall beskjed om at røropplegget inne i leiligheten var mitt ansvar, men om jeg skulle gjøre noe med det utenfor mine egne vegger måtte jeg kontakte borettslaget for det var deres ansvar.

Et lite tips fra min el-ing forøvrig - det har liten hensikt å skifte ut innmaten i sikringsskapet (så lenge den er hel og fungerer fint) hvis du fremdeles har ledningsnett fra 1970 i resten av leiligheten. Jeg har nemlig vurdert det samme og kommet til at jeg ikke skal gjøre det. :o)

Elektrikeren som utførte el-sjekk avdekket en del skader og anbefalte en oppgradering både i sikringsskap og inne i leiligheten, som forøvrig er så liten at kostnadene ikke blir så store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...