drizzle 607 0 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Når jeg ønsker å utbedre det elektriske anlegget i andelsleiligheten jeg eier, må jeg kontakte styret i borettslaget for tillatelse? Jeg som eier står ansvarlig for det elektriske anlegget, men har borettslaget noe de skulle ha sagt når jeg ønsker å f.eks skifte innmat i sikringsskapet, som står plassert i gangen utenfor leiligheten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 876 5 438 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Nei, det tror jeg ikke. Jeg fikk i alle fall beskjed om at røropplegget inne i leiligheten var mitt ansvar, men om jeg skulle gjøre noe med det utenfor mine egne vegger måtte jeg kontakte borettslaget for det var deres ansvar. Et lite tips fra min el-ing forøvrig - det har liten hensikt å skifte ut innmaten i sikringsskapet (så lenge den er hel og fungerer fint) hvis du fremdeles har ledningsnett fra 1970 i resten av leiligheten. Jeg har nemlig vurdert det samme og kommet til at jeg ikke skal gjøre det. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drizzle 607 0 Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Nei, det tror jeg ikke. Jeg fikk i alle fall beskjed om at røropplegget inne i leiligheten var mitt ansvar, men om jeg skulle gjøre noe med det utenfor mine egne vegger måtte jeg kontakte borettslaget for det var deres ansvar. Et lite tips fra min el-ing forøvrig - det har liten hensikt å skifte ut innmaten i sikringsskapet (så lenge den er hel og fungerer fint) hvis du fremdeles har ledningsnett fra 1970 i resten av leiligheten. Jeg har nemlig vurdert det samme og kommet til at jeg ikke skal gjøre det. ) Elektrikeren som utførte el-sjekk avdekket en del skader og anbefalte en oppgradering både i sikringsskap og inne i leiligheten, som forøvrig er så liten at kostnadene ikke blir så store. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.