Lillemus 80 872 5 438 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Berlinerkransene mine ble temmelig flate - hadde jeg for lite mel i deigen? Fulgte oppskrifta, men jeg ser av notatene jeg har gjort i margen at det muligens er litt lite mel i oppskrifta fra forrige gang jeg bakte dem. Neste gang prøver jeg en annen oppskrift for de er jo så gode! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia 4 191 0 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hva er Berlinerkrans igjen? *fortsatt ikke i form etter nattens utskeielser* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 872 5 438 Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Hva er Berlinerkrans igjen? *fortsatt ikke i form etter nattens utskeielser* http://snakk.klikk.no/cs-share/MatOgDrikkeBilder/images/Klikk/51/Berlinerkranser-Astrid-Hals.jpg Mine så ikke fullt så fine ut gitt... ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brannmesteren 0 0 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Brukte du kjevle på de? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 872 5 438 Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Brukte du kjevle på de? Kjevle?! *Hehe* Nei, de skal ikke kjevles. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly 24 735 311 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Mine blir også litt flate, men jeg har alltid trodde de skal være sånn, jeg. Var sånn mormor sine var, jeg bruker hennes oppskrift: 4 hardkokte eggeplommer blandes med 4 rå, 250 g sukker røres inn, 400 g smør røres inn og til slutt en halv kg mel. Har lagd deigen i dag jeg også. Baker dem ut i morra, deigen blir alltid best å jobbe med etter ei natt i kjøleskapet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 872 5 438 Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Mine blir også litt flate, men jeg har alltid trodde de skal være sånn, jeg. Var sånn mormor sine var, jeg bruker hennes oppskrift: 4 hardkokte eggeplommer blandes med 4 rå, 250 g sukker røres inn, 400 g smør røres inn og til slutt en halv kg mel. Har lagd deigen i dag jeg også. Baker dem ut i morra, deigen blir alltid best å jobbe med etter ei natt i kjøleskapet. Du har lik deig som meg, bare dobbelt så stor. ) Min deig sto i kjøleskapet i 5-6 timer, men det var sikkert i varmeste laget på stua når jeg bakte den ut. Allikevel skal de vel ikke flate ut sånn på plata når de er runde når de går i ovnen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly 24 735 311 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Du har lik deig som meg, bare dobbelt så stor. ) Min deig sto i kjøleskapet i 5-6 timer, men det var sikkert i varmeste laget på stua når jeg bakte den ut. Allikevel skal de vel ikke flate ut sånn på plata når de er runde når de går i ovnen? Som sagt, mine blir alltid litt flate, men ikke helt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.