Gå til innhold

Flate berlinerkranser


Lillemus

Anbefalte innlegg

Berlinerkransene mine ble temmelig flate - hadde jeg for lite mel i deigen? Fulgte oppskrifta, men jeg ser av notatene jeg har gjort i margen at det muligens er litt lite mel i oppskrifta fra forrige gang jeg bakte dem.

Neste gang prøver jeg en annen oppskrift for de er jo så gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine blir også litt flate, men jeg har alltid trodde de skal være sånn, jeg. ;) Var sånn mormor sine var, jeg bruker hennes oppskrift:

4 hardkokte eggeplommer blandes med 4 rå, 250 g sukker røres inn, 400 g smør røres inn og til slutt en halv kg mel.

Har lagd deigen i dag jeg også. :D Baker dem ut i morra, deigen blir alltid best å jobbe med etter ei natt i kjøleskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine blir også litt flate, men jeg har alltid trodde de skal være sånn, jeg. ;) Var sånn mormor sine var, jeg bruker hennes oppskrift:

4 hardkokte eggeplommer blandes med 4 rå, 250 g sukker røres inn, 400 g smør røres inn og til slutt en halv kg mel.

Har lagd deigen i dag jeg også. :D Baker dem ut i morra, deigen blir alltid best å jobbe med etter ei natt i kjøleskapet. :)

Du har lik deig som meg, bare dobbelt så stor. :o) Min deig sto i kjøleskapet i 5-6 timer, men det var sikkert i varmeste laget på stua når jeg bakte den ut.

Allikevel skal de vel ikke flate ut sånn på plata når de er runde når de går i ovnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lik deig som meg, bare dobbelt så stor. :o) Min deig sto i kjøleskapet i 5-6 timer, men det var sikkert i varmeste laget på stua når jeg bakte den ut.

Allikevel skal de vel ikke flate ut sånn på plata når de er runde når de går i ovnen?

Som sagt, mine blir alltid litt flate, men ikke helt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...