Gå til innhold

Musikk-CD til voksne 60+


adelie

Anbefalte innlegg

De liker jazz, men har 'alt'.

Liker kvalitet. Kanskje klassisk eller opera, men har lyst å finne en nyere utgivelse. Tenkte på Boccelli (opera, ikke pop), men litt kjedelig.

Ellers liker de viser, men jeg har søkt på nett, og finner ikke noe jeg ikke synes er litt teit. Jeg tror jeg er på linje med dem der. Men det finnes sikkert noe!!!

Noen gode råd her, nå er det kort tid ... Tusen takk for tips, alt mottas med takk!!! (unntatt nordstoga.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vilde Frang er en norsk ung fremadstormende fiolinist som er utvalgt som EMIs "Young artist of the year" i 2010. Hun har nettopp gitt ut en cd med Prokofief og Sibelius fiolinkonsterter. Det tror jeg er en fin plate.

Alternativt er Leif Ove Andsnes cd med Rachmaninovs klaverkonserter og Berlinfilharmonien også veldig fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de trilogien til Tord Gustavsen? Vidunderlig kvalitetsjazz fra en av norges beste jazzpianister.

Det skal undersøkes nærmere. Jeg fant noe annet enn musikkgave, men han Tord må jeg sjekke! Tusen takk for tipset, kvaltiet er alltid bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''(unntatt nordstoga.. ;)''

Og jeg som hadde tenkt å foreslå jule CD'en til Nordstoga og Kyrkjebø;)

Hva med Solveig Sletthjells siste?

http://oslopuls.aftenposten.no/musikk/article256689.ece

Hehe .. og gjett hva jeg fikk til jul selv! Nordstoga / Kyrkjebø.. Jeg må prøve å få byttet, hvis de bytter juleplater da, de må jo lagre dem til neste jul.. Vet du om platekompaniet har logoen sin på platene? Den er forseglet med plastinnpakning uten logo.

ps. første gang jeg vil bytte julegave på det jeg kan huske... får still meg i køen i romjula sammen med alle andre ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde Frang er en norsk ung fremadstormende fiolinist som er utvalgt som EMIs "Young artist of the year" i 2010. Hun har nettopp gitt ut en cd med Prokofief og Sibelius fiolinkonsterter. Det tror jeg er en fin plate.

Alternativt er Leif Ove Andsnes cd med Rachmaninovs klaverkonserter og Berlinfilharmonien også veldig fin.

Fine tips som er notert, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg 60 enda men den eneste CDen jeg ønsker meg er juleCDen til Jokke

Fikk du den, da? Håper det! Gledelig jul som de sier på fint - jeg klarer ikke helt venne meg til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du den, da? Håper det! Gledelig jul som de sier på fint - jeg klarer ikke helt venne meg til det..

LOL, jeg skriver bare det på et amerikansk forum til norske etterkommere som lager fattig mand og krumkager hvert år.

Nei, det ble ingen CD på meg til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...