finnestad Skrevet 27. august 2001 Del Skrevet 27. august 2001 Mann 40 Har i flere mnd. Vært plaget med sterke ryggsmerter i korsrygg denne setter seg så i muskulaturen og det blir sterke smerter og lite bevegelse. Har hele tiden brukt kiropraktor. Tok CT for 2 uker siden, konstatert prolaps 4 virvel (langt nede). Hadde til da kun vondt i korsryggen, men for en god uke siden strakk jeg meg litt, fikk da en akutt smerte i korsrygg, etter dette fikk jeg nedsatt følelse i høyre fot. På høyre side av leggen høyre fot på har jeg smerter i nerve, denne er betydelig og plager meg veldig, i tillegg føles foten nummen og uten full styrke. Prøver massasje uten store resultater, verker mest om morgenen etter jeg har hatt hvile. Bruker voltaren for ryggen, virker som om den har løst musklene og stanset de veldige smertene i korsryggen, hva skjer når jeg slutter med denne? Er ikke blitt bedre i foten, venter på at lege skal evt. sende meg til ortoped. Hva kan jeg gjøre for å få slutt på smerter og litt lammelser i høyre fot? Er det dette de kaller isjas? Øvelser? Varme? MVH Finnestad 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34005-prolaps-isjas/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 28. august 2001 Del Skrevet 28. august 2001 Ut i fra beskrivelsen er jeg enig i at isjias er en nærliggende forklaring på dine symptomer. Isjias skyldes oftest trykk på nervefibre fra en mellomvirvelskive. Slikt trykk vil gjerne avta etterhvert. I mellomtiden vil smertestillende behandling og fornuftig aktivitetet innen smertegrensen være de mest aktuelle behandlingstiltakene. Ved tiltagende lammelser av muskler, hud, endetarm eller blære, kan det være aktuelt å operere. Symptomene du nevner tilsier kanskje ikke operasjon nå, men jeg synes likevel at du skal snakke med legen din slik at du kan få en vurdering av dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34005-prolaps-isjas/#findComment-131852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.