Gå til innhold

Er kirurger en egen menneskerase?


Gjest spm om kirurger

Anbefalte innlegg

Gjest spm om kirurger

Har møtt så mange arrogante kirurger og jeg lurer på om det er et generelt trekk hos dem. Gjør jobben noe med dem, eller er det spesielle folk i utgangspunktet som velger å bli kirurger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at leger generellt er en egen rase. De fleste tror jeg har en veldig sterk interesse for medisin, i den grad at de er medisin-nerder. Ergo så har de fullt fokus på medisinen og tolererer dårlig distraksjoner som eksempelvis pasienter som våger å si noe.

På godt norsk, de fleste er noen arrogante rasshøl.

Ikke rart leger er de verste pasientene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at leger generellt er en egen rase. De fleste tror jeg har en veldig sterk interesse for medisin, i den grad at de er medisin-nerder. Ergo så har de fullt fokus på medisinen og tolererer dårlig distraksjoner som eksempelvis pasienter som våger å si noe.

På godt norsk, de fleste er noen arrogante rasshøl.

Ikke rart leger er de verste pasientene.

Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirurgi er jo av mange sett på som det ypperste innen medisinen, og tiltrekker seg derfor (blant annet) medisinere som er opptatt av prestisje og posisjon. Arrogansen er da nærliggende for noen.

Fordi kirurgi er populært (ref. over) kan nok retningen tiltrekke seg de som er dyktigst medisinsk-faglig, men kanskje ikke er blant dem med de sterkest utviklede empatiske evnene.

Dette er bare mine teorier :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...