Gå til innhold

har bipolare mer migrene enn andre?


Gjest bipjente 28

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jøss den var interessant...Var griseplaga med migrene, og i fjor tok det sånn av at jeg fikk forebyggende medisin mot det. Og ja, jeg har bipolar 2. Jeg har ikke sett noe om dette, men hjernekjemi er avanserte greier. Kanskje det er noe av de samme prosessene som fyrer løs.

Og psykisk stress er en notorisk migreneutløser anyway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipjente28

Ja, det er økt komorbiditet mellom affektive lidelser og migrene. Mekanismen kjenner jeg ikke.

ok, så du mener at det er andre psykiske lidelser enn bipolaritet som også fører til migrene? Ikke bare bipolar lidelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress trigger migrene. Psykisk stress mer enn noen andre ting kanskje. Jeg synes ikke det er rart at det er en opphopning av migrene ved affektive lidelser. Store svingninger fører kanskje i tillegg til et ustabilt liv i forhold til søvn, følelser og mat. Heller ikke bra for migrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

ok, så du mener at det er andre psykiske lidelser enn bipolaritet som også fører til migrene? Ikke bare bipolar lidelse?

Ikke "fører til" migrene. Retningen på årsaken vet en intet om. Sannsynligvis fører ikke det ene til det andre. Mer trolig er det en felles faktor som gir begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...