Gå til innhold

Lurer på om jeg har gjort noe dumt nå

Anbefalte innlegg

Gjest sjokoladeplaten
Skrevet

Hei

Dere husker meg sikkert. skrev for en tid tilbake at min eks har sluttet på medsiner, og at jeg er veldig skuffet og engstelig for dette nå før jul.

Jeg har gått videre i livet, og etter nesten ett års separasjon er jeg enda mer ferdig med han, og jeg forsøker å gi meg selv om mine barn (våre) et godt liv. Har forsøkt å få i stand en samværsavtale, noe han ikke har gått med på. Han har sett barna lite det siste året, og stort sett sammen med meg.

Nå får jeg sikkert kjeft, men det som har skjedd de siste ukene er at jeg har møtt en annen mann. Veldig snill mann, alenepappa. Jeg er rett og slett på vei til å bli forelsket.

I helgen var jeg og barna på besøk hos han, det var veldig hyggelig og jeg koste meg. Men da vi møtte min eks igjen nå, så forteller selvsagt datteren min at de ha vært med til "mammas nye venn". Det blir helt krise for eksen min. Det var en veldig dum måte han skulle få vite dette på, og jeg fikk skikkelig vondt av han, men jeg føler likevel at jeg har rett til å møte den nye mannen.

Likevel får jeg dårlig samvittighet, og tenker at det var dumt av meg å ta med barna til den nye mannen (vi presenterte hverandre som venner, ikke kjærester, overfor barna). Skyldfølelsen for å ha forlatt eksen blusset også opp igjen. Det er kjipt å se at han tar det så tungt.

Det var jo ikke meningen at eksen skulle få vite dette på denne måten.

nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til han, det er jul, og vi skal feire jul sammen. Og han er ikke frisk nå, siden han har sluttet med medisinene.

Jeg gleder meg virkelig til denne julen er over....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''Nå får jeg sikkert kjeft, men det som har skjedd de siste ukene er at jeg har møtt en annen mann. Veldig snill mann, alenepappa. Jeg er rett og slett på vei til å bli forelsket.''

Det synes jeg overhodet ikke var dumt, jeg har fulgt med litt på det du har skrevet, og unner deg 100% å være forelsket og treffe en ny mann.

Jeg synes kanskje det var litt ubetenskomt å involvere barna dine i den nye mannen, slik situasjonen er. Det var jo ganske sannsynlig at dette ville komme pappaen for øret.

Når det er sagt er det ikke godt å si når eller om det noen gang ville vært riktig tidspunkt å introdusere en ny mann. Så sånn sett ikke lett å foholde seg uansett :/.

Med andre ord - egentlig ingen gode råd fra denne fronten, annet enn at du _ikke_ skal ha dårlig samvittighet for å unne deg selv litt lykke :-).

Skrevet

Veldig dum måte han fikk vite det på, men det er ingenting du får gjort med dette. Ja, det er dumt at han tar det tungt, men det er heller ingenting du får gjort med dette.

Ja, det var sikkert ikke sjakktrekke å presentere ungene for den nye mannen når du veit at eksen din er dårlig igjen, og ihvertfall ikke når unga plumper ut med det til pappaen. Unger er smartere og forstår mer enn vi tror noen ganger.

Det jeg lurer på er om det er smart og gjennomtenkt å feire jul sammen med pappaen når han ikke er frisk, men du veit dette selvsagt bedre enn meg og gjør sikkert en riktig vurdering. Jeg bare tenker at situasjonen kan bli vanskelig dersom han tar opp temaet. Og at han kan bli "vanskelig å bli kvitt" utover kvelden. Mulig jeg maler faen på veggen, jeg er bare pesimistisk av natur når det kommer til å feire jul sammen med ekser.

Gjest mitt råd
Skrevet

''Nå får jeg sikkert kjeft, men det som har skjedd de siste ukene er at jeg har møtt en annen mann. Veldig snill mann, alenepappa. Jeg er rett og slett på vei til å bli forelsket.''

Det synes jeg overhodet ikke var dumt, jeg har fulgt med litt på det du har skrevet, og unner deg 100% å være forelsket og treffe en ny mann.

Jeg synes kanskje det var litt ubetenskomt å involvere barna dine i den nye mannen, slik situasjonen er. Det var jo ganske sannsynlig at dette ville komme pappaen for øret.

Når det er sagt er det ikke godt å si når eller om det noen gang ville vært riktig tidspunkt å introdusere en ny mann. Så sånn sett ikke lett å foholde seg uansett :/.

Med andre ord - egentlig ingen gode råd fra denne fronten, annet enn at du _ikke_ skal ha dårlig samvittighet for å unne deg selv litt lykke :-).

Uansett om det var lurt eller ikke, så ville jeg i fortsettelsen vært spesielt forsiktig med å dra barna inn i det nye. Vær kjærester dere to, og la det bli med det en stund, omstendighetene tatt i betraktning.

Skrevet

Uansett om det var lurt eller ikke, så ville jeg i fortsettelsen vært spesielt forsiktig med å dra barna inn i det nye. Vær kjærester dere to, og la det bli med det en stund, omstendighetene tatt i betraktning.

Skulle nok ikke til meg :P (men ikke så fali da)

Skrevet

Jeg mener på ingen måte at du skal ha dårlig samvittighet for at du har truffet en ny mann, altså! Du fortjener å ha det bra. Og dårlig samvittighet for at du har forlatt din eks mener jeg heller ikke at du skal ha.

Ville bare presisere dette.

Gjest sjokoladeplaten
Skrevet

Veldig dum måte han fikk vite det på, men det er ingenting du får gjort med dette. Ja, det er dumt at han tar det tungt, men det er heller ingenting du får gjort med dette.

Ja, det var sikkert ikke sjakktrekke å presentere ungene for den nye mannen når du veit at eksen din er dårlig igjen, og ihvertfall ikke når unga plumper ut med det til pappaen. Unger er smartere og forstår mer enn vi tror noen ganger.

Det jeg lurer på er om det er smart og gjennomtenkt å feire jul sammen med pappaen når han ikke er frisk, men du veit dette selvsagt bedre enn meg og gjør sikkert en riktig vurdering. Jeg bare tenker at situasjonen kan bli vanskelig dersom han tar opp temaet. Og at han kan bli "vanskelig å bli kvitt" utover kvelden. Mulig jeg maler faen på veggen, jeg er bare pesimistisk av natur når det kommer til å feire jul sammen med ekser.

Hei

Det med julen skulle jeg gjerne slippe. Men moren hans skal reise bort i hele julen, og jeg orker ikke tanken på å la han sitte alene. Ingen andre i familien hans har invitert han heller. Heldigvis skal vi feire sammen med mine foreldre, så jeg får masse støtte dersom noe skulle skje. På denne måten er han nødt til å komme seg hjem også.

Kjempedum måte han fikk greie på det på, selvsagt, og han var nok helt uforberedt.

grunnen til at jeg følte at jeg "måtte" la barna møte han, er at jeg har så lite barnefri at hvis de ikke hadde vært med ville jeg "aldri" fått se han. Jeg har jo ansvar for barna i 24 timer hvert eneste døgn. Alltid. De må nesten trekkes litt inn i dette.

Har jo presentert han som en venn, men det er jo godt mulig de skjønner at det er en litt spesiell venn, da...

Gjest sjokladeplaten
Skrevet

Hei

Grunnen til at jeg lot barna treffe han, er av den enkle årsak at jeg nesten aldri har barnevakt. For å i det hele tatt ha tid til han, må de nesten være med noen ganger. Han har også jevngamle barn, og barna lekte fint sammen. Men jeg burde kanskje gitt barna en form for "munnkurv" frem til jeg fikk pratet med farens deres om den nye mannen. Men det er jo lett å være etterpåklok. Dessuten synes jeg ikke barn skal gå rundt å holde på hemmeligheter. Det er ikke deres ansvar.

Takk for at du sier at jeg kan slippe å ha dårlig samvittighet overfor eksen. Selv om jeg likevel har det, men det kan jeg fortsatt leve med.

Gjest sjokladeplaten
Skrevet

IKKE feir jul med han!

Hei

Jeg synes det er vanskelig å gå tilbake på dette nå. Jeg synes det er kjipt dersom han sitter alene på julaften. Men jeg er veldig bekymret for om han kommer til å lage en scene...

Da han oppdaget at jeg hadde truffet en annen, så han ganske mange snåle ting, som også barna hørte. Håper dagene før jul hjelper han til å besinne seg.

Jeg forstår godt at det er vanskelig for han. trist og leit osv. men det er i hvert fall ikke barnas feil. Tror jeg må ta en prat med han om dette før julefeiringen, i hvert fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...