Tralla 1 162 0 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Jeg har mange år bare hatt prosenttrekk og synes det har vært greit. For da har jeg bedt lønningskontoret trekke meg litt mer enn kortet sier. Men i år har jeg fått tabelltrekk, og sist jeg hadde det fikk jeg restskatt. Og det ønsker jeg ikke. Kan en bare be om å få prosenttrekk uten videre, eller må jeg heller be lønningskont om å trekke en fast sum hver mnd? Blir litt krise hvis jeg må betale restskatt, så vil bare sikre meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan 55 689 1 436 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Du kan be lønningskontoret om å trekke mer enn det som ville følge av tabellkortet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla 1 162 0 Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Du kan be lønningskontoret om å trekke mer enn det som ville følge av tabellkortet. Må jeg da be om en fast sum i mnd? Aner ikke hva tabellen ligger på, men stoler ikke på den;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet 0 0 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Det enkleste er vel å be om et nytt skattekort, der du passer på at skattegrunnlaget (følger med skattekortet på eget ark) er riktig eller litt i overkant av det du regner med å tjene. Hvis du har fått restskatt er det sannsynligvis fordi grunnlaget var feil, eller fordi du fikk endret økonomi i løpet av året uten å be om ny skatteberegning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak 11 239 0 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Du kan jo be lønningskontoret bruke en strengere tabell enn den du har fått. Men det er nok helt tilfeldig at du har fått restskatt på tabellkort og ikke på prosentkort. Ta en nøye titt på VEDLEGGET. Der står grunnlaget. dersom grunnlaget er korrekt, så vil også skatten bli korrekt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla 1 162 0 Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Du kan jo be lønningskontoret bruke en strengere tabell enn den du har fått. Men det er nok helt tilfeldig at du har fått restskatt på tabellkort og ikke på prosentkort. Ta en nøye titt på VEDLEGGET. Der står grunnlaget. dersom grunnlaget er korrekt, så vil også skatten bli korrekt:-) Har alltid bedt om å bli trukket ekstra når jeg har hatt prosentkort, så er vel derfor også. Har en liten privat sparing på denne måten, greit med litt ekstra feriepenger synes jeg, så vil gjerne få tilbake noen lapper også, ikke bare gå i null. Men jeg skal nok fikse det så det blir slik til neste år også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla 1 162 0 Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Det enkleste er vel å be om et nytt skattekort, der du passer på at skattegrunnlaget (følger med skattekortet på eget ark) er riktig eller litt i overkant av det du regner med å tjene. Hvis du har fått restskatt er det sannsynligvis fordi grunnlaget var feil, eller fordi du fikk endret økonomi i løpet av året uten å be om ny skatteberegning. Tja, har aldri fått en veldig endret økonomi i løpet av året, men jeg liker helst å få tilbake noen lapper, og ikke gå helt i null heller. Liten form for sparing:) Skal passe på at jeg ikke blir skyldig iallefall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak 11 239 0 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Har alltid bedt om å bli trukket ekstra når jeg har hatt prosentkort, så er vel derfor også. Har en liten privat sparing på denne måten, greit med litt ekstra feriepenger synes jeg, så vil gjerne få tilbake noen lapper også, ikke bare gå i null. Men jeg skal nok fikse det så det blir slik til neste år også Vet om flere som gjør det sann. Jeg setter heller pengene på min egen konto:-) Men da må man jo klare å ikke bruke dem... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 4 529 0 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Må jeg da be om en fast sum i mnd? Aner ikke hva tabellen ligger på, men stoler ikke på den;) Tror du kan be om uansett at de trekker et fast beløp ekstra, som du bestemmer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.