Gå til innhold

Endre skattekort


Tralla

Anbefalte innlegg

Jeg har mange år bare hatt prosenttrekk og synes det har vært greit. For da har jeg bedt lønningskontoret trekke meg litt mer enn kortet sier. Men i år har jeg fått tabelltrekk, og sist jeg hadde det fikk jeg restskatt. Og det ønsker jeg ikke. Kan en bare be om å få prosenttrekk uten videre, eller må jeg heller be lønningskont om å trekke en fast sum hver mnd? Blir litt krise hvis jeg må betale restskatt, så vil bare sikre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan be lønningskontoret om å trekke mer enn det som ville følge av tabellkortet.

Må jeg da be om en fast sum i mnd? Aner ikke hva tabellen ligger på, men stoler ikke på den;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er vel å be om et nytt skattekort, der du passer på at skattegrunnlaget (følger med skattekortet på eget ark) er riktig eller litt i overkant av det du regner med å tjene. Hvis du har fått restskatt er det sannsynligvis fordi grunnlaget var feil, eller fordi du fikk endret økonomi i løpet av året uten å be om ny skatteberegning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo be lønningskontoret bruke en strengere tabell enn den du har fått.

Men det er nok helt tilfeldig at du har fått restskatt på tabellkort og ikke på prosentkort.

Ta en nøye titt på VEDLEGGET. Der står grunnlaget. dersom grunnlaget er korrekt, så vil også skatten bli korrekt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo be lønningskontoret bruke en strengere tabell enn den du har fått.

Men det er nok helt tilfeldig at du har fått restskatt på tabellkort og ikke på prosentkort.

Ta en nøye titt på VEDLEGGET. Der står grunnlaget. dersom grunnlaget er korrekt, så vil også skatten bli korrekt:-)

:) Har alltid bedt om å bli trukket ekstra når jeg har hatt prosentkort, så er vel derfor også. Har en liten privat sparing på denne måten, greit med litt ekstra feriepenger synes jeg, så vil gjerne få tilbake noen lapper også, ikke bare gå i null. Men jeg skal nok fikse det så det blir slik til neste år også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det enkleste er vel å be om et nytt skattekort, der du passer på at skattegrunnlaget (følger med skattekortet på eget ark) er riktig eller litt i overkant av det du regner med å tjene. Hvis du har fått restskatt er det sannsynligvis fordi grunnlaget var feil, eller fordi du fikk endret økonomi i løpet av året uten å be om ny skatteberegning.

Tja, har aldri fått en veldig endret økonomi i løpet av året, men jeg liker helst å få tilbake noen lapper, og ikke gå helt i null heller. Liten form for sparing:) Skal passe på at jeg ikke blir skyldig iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Har alltid bedt om å bli trukket ekstra når jeg har hatt prosentkort, så er vel derfor også. Har en liten privat sparing på denne måten, greit med litt ekstra feriepenger synes jeg, så vil gjerne få tilbake noen lapper også, ikke bare gå i null. Men jeg skal nok fikse det så det blir slik til neste år også:)

Vet om flere som gjør det sann. Jeg setter heller pengene på min egen konto:-) Men da må man jo klare å ikke bruke dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg da be om en fast sum i mnd? Aner ikke hva tabellen ligger på, men stoler ikke på den;)

Tror du kan be om uansett at de trekker et fast beløp ekstra, som du bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...