Gå til innhold

Nhd - tilbud om innleggelse, men er i tvil

Gjest i krise
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest i krise

Ofte i forbindelse med menstrasjon så blir jeg veldig psyk og klarer meg så vidt hjemme selv. Det er selvsagt andre ting som ligger under, som en tung sak jeg er inne i nå. Problemet er at det går veldig opp og ned, det svinger mellom å være totalt uutholdelig og å være nesten greit. Er aldri på "topp". Har tilbud om innleggelse i jula om jeg vil, med permisjoner. Problemet er at jeg føler jeg må være halvdød før jeg legges inn, og skammer meg mye rundt dette. Spesielt fordi jeg sliter sånn i forbindelse med menstrasjon. Svinger mellom dyp depresjon, angst og har paranoide tanker uten å være psykotisk. Plutselig er symptomene borte, som dugg for solen, og plutselig dukker de opp igjen, og jeg vet ikke om/når det skjer. Må si fra i dag om jeg tar i mot innleggelse, hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest La deg hjelpes

Ta imot innleggelse du. P.sprøyta er veldig effektiv når du sliter som du gjør,det demper litt på det hele. Det var faktisk da jeg var innlagt at jeg fikk tilbud om p.sprøyta. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i krise

Ta imot innleggelse du. P.sprøyta er veldig effektiv når du sliter som du gjør,det demper litt på det hele. Det var faktisk da jeg var innlagt at jeg fikk tilbud om p.sprøyta. Lykke til!

Hei og takk for svar. Har hørt at det er vanlig å legges inn ifm menstrasjon, noen sliter mye med pms. Jeg har prøvd mye p-piller og p-plaster før og bare blitt mer hormonell av det. Er p-sprøyta annerledes? Og har du merket noen bivirkninger, som feks at du legger på deg?

Kunne ønske jeg lot meg hjelpes..men har store problemer med det, selv når jeg er innnlagt, så spiller jeg "sterk" og alle tror jeg er det, så havner jeg ut igjen. Litt av grunnen til skammen er at jeg har vært ofte innlagt siste året. Men det er vel mest pga den tunge saken jeg nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La deg hjelpes

Hei og takk for svar. Har hørt at det er vanlig å legges inn ifm menstrasjon, noen sliter mye med pms. Jeg har prøvd mye p-piller og p-plaster før og bare blitt mer hormonell av det. Er p-sprøyta annerledes? Og har du merket noen bivirkninger, som feks at du legger på deg?

Kunne ønske jeg lot meg hjelpes..men har store problemer med det, selv når jeg er innnlagt, så spiller jeg "sterk" og alle tror jeg er det, så havner jeg ut igjen. Litt av grunnen til skammen er at jeg har vært ofte innlagt siste året. Men det er vel mest pga den tunge saken jeg nevnte.

''Har hørt at det er vanlig å legges inn ifm menstrasjon, noen sliter mye med pms. Jeg har prøvd mye p-piller og p-plaster før og bare blitt mer hormonell av det. Er p-sprøyta annerledes? Og har du merket noen bivirkninger, som feks at du legger på deg? Kunne ønske jeg lot meg hjelpes..men har store problemer med det,''

Var ikke innlagt pga pms da,men de såg der at det var noe som plaget meg,at jeg ble mye verre rundt de tidene. Har ingen bivirkninger jeg av p.sprøyta,og det er utrolig godt å slippe å bli sengeliggende rundt de tidene. Det beste for deg selv er virkelig at du tar imot hjelpen du har tilbud om,og at du er ærlig. Vær som du er og la dem se den virkelige deg,da kan de hjelpe best mulig,og da kan du få det bedre fortere. Hvis du holder tilbake tar det lang tid,og da blir det flere ganger ut og inn. Hopp ut i det du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Om en får et slikt tilbud, er de fordi behandleren synes det er fornuftig. Jeg synes du skal benytte deg av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke egenerfaring

en venninne av meg slet veldig likt det du beskriver. P-sprøyte eller plaster hjalp ikke henne. Hun fikk satt inn hormonspiral (hvis det er flere typer så vet jeg ikke hvilken) og den har veldig god effekt. Nå merker hun så og si ingenting. Hun ble,som deg, også tilbudt innleggelse pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nerda

OK - takk for svar!

Stort sett er det en god regel å forsøke slike tilbud. Er det ikke riktig for deg, så skrive deg ut.

Håper imidlertid du vil ha utbytte av innleggelsen og at dere finner noe som hjelper deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...