Gå til innhold

Fra fylla til sult

Gjest snart undervektig igjen

Anbefalte innlegg

Gjest snart undervektig igjen
Skrevet

Det går i en evig sirkel. Når jeg drikker spiser jeg nærmest normale mengder mat. Når jeg har mer edrulige perioder takler jeg livet med å ikke spise. Har en enorm dyptrengende redsel for å leve, takle livet mitt. Har vært utsatt for overgrep fra tidlig barndom og i voksen alder. Kanskje er det her sammenhengen er...

Har aldri vært behandlet i spesialisthjelpetjenester, og på psykiatrisk gikk behandlingen stort sett i å true med noe dersom jeg ikke spiste. Noen som har blitt frisk av langvarige spiseforstyrrelser som kan dele noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg har aldri hatt problemer med sf, men jeg blir litt trist av å lese at de har "truet med noe" innen psykiatrien, for det er i mine øyne noe av det verste man gjør. Greit å sette negativt fokus på det man vil ha en person vekk fra, men man skal ikke blåse det sånn opp at hele behandlingen blir sånn at man føler at man sitter der og er redd for å gjøre feil! Man må jo fokusere på hvordan man kan gjøre annerledes, alternative måter å tenke på, mestringsstrategier når plagene tar kontrollen, øve på å ta kontrollen på plagene i stedet for å la de ta kontrollen over deg!

Jeg vet at det er meget bra på Modum Bad, de har en avdeling for spiseforstyrrelser. En for traumebehandling også. De har meget gode resultater, men dessverre er det ventetid og ikke så lett å få plass. Imidlertid ville jeg fått noen til å søke hvis det ikke fantes et lokalt tilbud å forsøke. Vil også tro at samtaler hos en som KAN kognitiv terapi vil kunne hjelpe deg. Begynn hos fastlegne som kan henvise hit og dit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...