Gå til innhold

Når en person er både lege og psykolog


Gjest mangfoldig terapeut

Anbefalte innlegg

Gjest mangfoldig terapeut

Hva slags kompetanse har egentlig den personen? Kan man si at personen er nærmest psykiater, eller blir det helt feil det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tenker jeg

Ja, det blir feil å si at han er som en psykiater, da han ikke har den ekspertisen på medisiner som en psykiater skal ha.Selv synes jeg ikke det høres så ideelt ut. Ville heller gått til en psykologspesialist eller psykiater, dernest denne og så psykolog.

Han er rett og slett lege og psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir feil å si at han er som en psykiater, da han ikke har den ekspertisen på medisiner som en psykiater skal ha.Selv synes jeg ikke det høres så ideelt ut. Ville heller gått til en psykologspesialist eller psykiater, dernest denne og så psykolog.

Han er rett og slett lege og psykolog.

En person som har to universitetsstudier. At legen er psykolog også trenger jo ikke være noe drawback - kanskje har man en lege som gjør en relasjonsmessig god jobb med pasientene. Men dersom jeg ønsket å konsultere en lege ifm medisinering mot psykiske problemer (da mener jeg psykdommer som ansees for mer enn fastlegen kan behandle.) ville jeg nok satset på en psykiater fordi det er en spesialist på psykdommer og medisiner mot det. På den annen side... Hvis jeg følte at fastlegen min var interessert i psykiatri, og faktisk kunne mye innen det feltet - så hadde jeg gitt mer tillit, kanskje tatt de vanlige oppfølgingene der også snakket med psykiater noen ganger innimellom, for det er greit med en som har overoppsyn med en del medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...