Gå til innhold

Kjæreste med angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjæreste (snart to år langt forhold) og samboer som lider av sosial angst. Har selv vært i kognitiv terapi for både depresjon, panikkangst og sosial angst og vet hva han går gjennom. Har rådet han å ta kontakt med legen sin men han vil ikke siden det "bare hender en gang iblant". Men jeg vet det går utover hans sosiale liv, han gruer seg til å treffe kompiser, han unngår å bli med meg i selskap og han blir satt ut i flere timer av dagligdagse ting som å være på butikken. Har selv i perioder fungert som hobbypsykolog og gitt de rådene jeg har men nå har jeg ikke så mye mer å komme med og jeg vil bare at denne skjønne mannen skal ha det godt med seg selv. Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest hypnotika
Skrevet

Jeg synes du gjør en flott jobb når du bare er der og støtter han. Selve behandlingen kan du trygt overlate til behandlere, synes jeg.

Husk også på at ting tar tid. Endringer skjer ikke i løpet av en natt, men i små trinn. Det viktigste er at man ser en bedring over tid. Lykke til videre.

Skrevet

Jeg synes du gjør en flott jobb når du bare er der og støtter han. Selve behandlingen kan du trygt overlate til behandlere, synes jeg.

Husk også på at ting tar tid. Endringer skjer ikke i løpet av en natt, men i små trinn. Det viktigste er at man ser en bedring over tid. Lykke til videre.

Takk for det hypnotika!

Gjest ufffffffffffff
Skrevet

Jeg har selv en mann med angst,

han har så lyst til å gjøre noe med det, for dette hemmer han, spesielt på jobb...

Men han har ikke troen på leger...

og hva kan da jeg hjelpe ham med? Jeg er jo ikke psykolog...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...