Gå til innhold

Blitt irritabel og aggressiv av lamictal

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret forlovede
Skrevet

Hei. Min samboer har fått diagnosen bipolar 2. Nå har han gått på medisinen i ett år, og jeg ser en tydelig endring i humøret hans. Dette er mest til det positive, da han har kommet ut fra depresjonen sin, men det er en ting som har utviklet seg til det verre. Han er stadig oftere irritert og irritabiliteten går over til aggresjon over den minste ting. Han har til og med oppført seg truende et par ganger. Jeg har akkurat lest om mulige bivirkninger av medisinen og ser at det under sjeldne bivirkninger nevnes irritabilitet og aggresjon. Hvordan kan vi løse dette? Samboeren min er fornøyd med medisinen og sier den har reddet livet hans. Han har lidd av veldig lange og dype depresjoner tidligere, men dette har medisinen fått en slutt på. Det nye problemet som har oppstått gjør imidlertid meg veldig bekymret, til den grad at forholdet oss ikke vil overleve hvis dette fortsetter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt ansvarlig behandler så snart dere kan; for slik kan dere jo ikke ha det.

Bivirkninger kommer jo ofte ganske raskt etter man har startet opp med et medikament, selv om det nok også er langtidseffekter som kan være uheldig. Det at man blir aggressiv og irritabel kan også være et sykdomstegn. Min erfaring med Lamictal er at den tar bunnene, du faller ikke så langt ned selv om du får en dårlig periode.

Og hva med mannen din da? Forstår han at humøret har endret seg på noen måte? Om dere ikke klarer å snakke sammen dere to, så synes jeg det er viktig at dere begge får samtaler med den som behandler mannen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...