Gå til innhold

Når terapeuten har skrivedilla

Anbefalte innlegg

Gjest terapisøker
Skrevet

jeg går til en psykiatrisk psykepleier som er opptatt av å skrive ned alt jeg sier. Det er jo bra det, men nå synes jeg det har gått for langt. Jeg føler at det er vanskelig å si så mye før jeg blir avbrutt av at hun skal notere ned alt jeg sier. Hun har tidligere notert hvilke medisiner jeg går på, hvorfor notere det igjen når det ikke er noen endringer? Jeg synes det går så veldig mye tid til denne skrivingen. Kan hun heller bruke diktafon? Hvordan kan jeg ta dette opp med henne?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan si at det forstyrrer deg og at det tar for stor del av tiden.

Det tyder på usikkerhet og kompetanseunderskudd.

Skrevet

Psykologen jeg går til sitter også hele tiden bak den bærbare PC'en og skriver. Det blir til at jeg føler at jeg må ta pauser i samtalen for at han skal rekke å skrive. Jeg må si jeg har stusset litt på det.

Skrevet

Psykologen jeg går til setter seg i godstolen med penn og notisblokk

og noterer litt innimellom. Jeg legger ikke noe særlig merke til det.

Det høres slitsomt ut slik du har det. Jeg hadde nok også fått

problemer med å snakke hvis behandler hadde skrevet ned alt som jeg sa.

Gjest terapisøker
Skrevet

Psykologen jeg går til setter seg i godstolen med penn og notisblokk

og noterer litt innimellom. Jeg legger ikke noe særlig merke til det.

Det høres slitsomt ut slik du har det. Jeg hadde nok også fått

problemer med å snakke hvis behandler hadde skrevet ned alt som jeg sa.

Kanskje hun heller skulle innvolvere en stenograf eller noe sånt, så kunne den person skrive mens vi pratet?

Gjest huldrapuldra
Skrevet

Jeg er journalist og greier fint å skrive stikkord mens folk prater uavbrutt. Har du forsøkt å fortsette å prate? Jeg greier å lytte samtidig som jeg skriver...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...