Gå til innhold

Alene på julaften?


Gjest Utti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke alene, men min beste venn er selvvalgt alene hver eneste julaften. Han har hatt mange problemer med vanskelig slekt, og har valgt dem bort på akkurat denne dagen.

Han kler seg pent, han dekker bord med hvit duk foran tv'en, han lager god mat (går fint med Fjordland eller annet ferdig også) han har vin og skåler med seg selv. Han sier at det er de beste julaftenene han har hatt i sitt liv, disse siste fem årene hvor han har valgt å være alene.

Innstillinge hans er bra, selv om ikke alle klarer å sette den ut i praksis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke alene, men min beste venn er selvvalgt alene hver eneste julaften. Han har hatt mange problemer med vanskelig slekt, og har valgt dem bort på akkurat denne dagen.

Han kler seg pent, han dekker bord med hvit duk foran tv'en, han lager god mat (går fint med Fjordland eller annet ferdig også) han har vin og skåler med seg selv. Han sier at det er de beste julaftenene han har hatt i sitt liv, disse siste fem årene hvor han har valgt å være alene.

Innstillinge hans er bra, selv om ikke alle klarer å sette den ut i praksis!

Ensomhet er ikke alltid det verste nei. Takk for et fint innlegg. At han kler seg pent skjønner jeg ikke da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest god jul til deg

Ensomhet er ikke alltid det verste nei. Takk for et fint innlegg. At han kler seg pent skjønner jeg ikke da. :)

Det er forskjell på hverdag og fest. Jeg synes en kan feire alene. Man kan være alene og ikke feire jul, alene og feire jul. Ved sistnevnte er det mening i å kle seg pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Ensomhet er ikke alltid det verste nei. Takk for et fint innlegg. At han kler seg pent skjønner jeg ikke da. :)

Jeg skjønner godt at han kler seg pent. Man kler seg jo for å glede så vel seg selv som andre. Pene klær hjelper til med å sette en i høytidelig stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har vært der

Jeg kan skjønne at det føles litt ekstra ensomt om du er en person som også ellers er en god del alene.

Jeg var alenemor i mange, mange år. Og feiret da mange julaftener og nyttårsaftener alene.

Jeg laget full julaften lillejul om ungene skulle dra fra meg julaften, så dagen etter da så tente jeg levende lys, hadde på deilige klær og laget meg noe god mat, spratt oppi soffan med en flaske vin og så mange, mange fine filmer :)

Er du vant til å være alene så skjønner jeg at dette kanskje er ting du gjør ofte, men kanskje du skulle gjøre dagen og kvelden litt mer spesiell for deg selv. Tenn litt ekstra med lys, spander på deg noe ekstra god mat, noe godt til glasset og et digert kakestykke av favorittkaka eller noe annet god dessert.

Sats på å se mye god tv og ha gjerne litt koselig og lun julemusikk veldig rolig i bakgrunnen inntil du er fordypet i en god film.

Før på kvelden tar du en god dusj eller et særdeles eksklusivt bad, steller litt ekstra med deg selv.

Har du råd så kjøp en fin gave til deg selv, noe ekstra fin musikk, noen artige spill eller noe annet du kan engasjere deg i hvis film og tv ikke interesserer.

Gjør helt enkelt dagen spesiell, for deg selv, og nyt den.

Jeg bagateliserer ikke ensomheten din, skjønner den godt, men prøv å drukne den i masse koselig du kan gjøre for deg selv denne dagen

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kunne jeg tenkt meg, ja!

Jeg kan skjønne at det føles litt ekstra ensomt om du er en person som også ellers er en god del alene.

Jeg var alenemor i mange, mange år. Og feiret da mange julaftener og nyttårsaftener alene.

Jeg laget full julaften lillejul om ungene skulle dra fra meg julaften, så dagen etter da så tente jeg levende lys, hadde på deilige klær og laget meg noe god mat, spratt oppi soffan med en flaske vin og så mange, mange fine filmer :)

Er du vant til å være alene så skjønner jeg at dette kanskje er ting du gjør ofte, men kanskje du skulle gjøre dagen og kvelden litt mer spesiell for deg selv. Tenn litt ekstra med lys, spander på deg noe ekstra god mat, noe godt til glasset og et digert kakestykke av favorittkaka eller noe annet god dessert.

Sats på å se mye god tv og ha gjerne litt koselig og lun julemusikk veldig rolig i bakgrunnen inntil du er fordypet i en god film.

Før på kvelden tar du en god dusj eller et særdeles eksklusivt bad, steller litt ekstra med deg selv.

Har du råd så kjøp en fin gave til deg selv, noe ekstra fin musikk, noen artige spill eller noe annet du kan engasjere deg i hvis film og tv ikke interesserer.

Gjør helt enkelt dagen spesiell, for deg selv, og nyt den.

Jeg bagateliserer ikke ensomheten din, skjønner den godt, men prøv å drukne den i masse koselig du kan gjøre for deg selv denne dagen

:)

Åhh, høres deilig ut :o)

Ikke at jeg ønsker meg alene uten unger og mann, men i julestria, så...kan man ønske så mye rart :o)

Og akkurat det senarioet du beskriver hadde vært utrolig deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...