Gå til innhold

ablilify + zyprexa

Anbefalte innlegg

Gjest polfarer
Skrevet

Jeg har bipolar lidelse og står på abilify 20 mg og cipramil 20 mg i tillegg til 2x83 mg Lithionit. Julen er en vanskelig tid for meg. I år trodde jeg at jeg skulle greie meg bra, men har de siste dagene opplevd det jeg kaller psykotiske tendenser i form av stemmer og fjernhet, samt synsfornemmelser som ikke er der. Jeg har også økende suicidal- og selvskadingstanker, men greier foreløpig å holde det under kontroll. Det jeg lurer på er om jeg kan ta en 5 mg tablett med zyprexa i kveld for å dempe aktiviteten i topplokket? I tilfelle nei - hvorfor ikke? Et annet alternativ jeg har, er å øke abilifyen i stedet, men virker de kjapt nok til at jeg kommer meg greit gjennom jula?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan prøve Zyprexa 5 mg i kveld. Lykke til :-)

Gjest polfarer
Skrevet

Du kan prøve Zyprexa 5 mg i kveld. Lykke til :-)

Oi! Det var kjapt svar! Takk for det. :) Er det noe jeg kan fortsette å ta andre kvelder hvis det bygger seg opp, eller blir det for mye AP da? Det er fryktelig ubehagelig dette her, å skli inn og ut av denne "tilstanden". Zyprexa har funket utrolig bra som akuttmedisin på meg før, men jeg vil ikke stå på den pga vektøking (jeg får en helt ukontrollerbar ulvehunger), derfor abilify.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Oi! Det var kjapt svar! Takk for det. :) Er det noe jeg kan fortsette å ta andre kvelder hvis det bygger seg opp, eller blir det for mye AP da? Det er fryktelig ubehagelig dette her, å skli inn og ut av denne "tilstanden". Zyprexa har funket utrolig bra som akuttmedisin på meg før, men jeg vil ikke stå på den pga vektøking (jeg får en helt ukontrollerbar ulvehunger), derfor abilify.

Jeg mener at du trygt kan bruke denne lille dosen i perioder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...