Gå til innhold

hva innebærer det å få ny identitet?


Gjest Nilje

Anbefalte innlegg

Noen jeg kjenner har en jente av utenlandsk opprinnelse hos seg i beredskapshjem. Nå skal hun flyttes til en annen del av landet, med ny identitet.

Hva innebærer det å få ny identitet? Må hun få nytt fødselsnummer? Har fosterforeldrene lov til å kontakte henne etter at hun har fått ny identitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er fiktiv identitet og ny identitet det samme?

Fiktiv betyr jo falsk / oppdiktet, så umiddelbart ville jeg gjettet på at det er det samme. Men jeg kan ikke mye om sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiktiv betyr jo falsk / oppdiktet, så umiddelbart ville jeg gjettet på at det er det samme. Men jeg kan ikke mye om sånt.

men det er jo bare syv personer i Norge som har fått det foreløpig så det innebærer nok mye mer enn bare "vanlig" ny identitet med nytt navn og nytt personnummer. Med fiktiv identitet må alle opplysninger om deg diktes opp, og om man søker på ditt gamle navn så kommer det frem at du har emigrert fra landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er jo bare syv personer i Norge som har fått det foreløpig så det innebærer nok mye mer enn bare "vanlig" ny identitet med nytt navn og nytt personnummer. Med fiktiv identitet må alle opplysninger om deg diktes opp, og om man søker på ditt gamle navn så kommer det frem at du har emigrert fra landet.

Ja, da blir det tydeligvis noe annet. Jeg kjenner bare litt til det som har med adressekoder å gjøre, jeg er ingen ekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...