Gå til innhold

Fred Vargas


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg fikk anbefalt bøkene av Fred Vargas her - og begynte tilfeldigvis på Neptuns tenner - den likte jeg veldig godt.

Så har jeg lånt flere til av henne - og holder på med Mannen med de blå sirklene. Og den er ikke på langt nær så god som Neptuns tenner. Jeg sliter meg gjennom sidene, og det går så treeeegt....

Har lyst til å gi opp hele forfatteren, jeg. Var de første boka jeg leste tilfeldigvis ekstra god, eller er den jeg holder på med nå ekstra dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke lest bøkene hennes, men sjefen min er veldig bestemt på at de må leses i riktig rekkefølge for å få utbytte av dem. Riktig rekkefølge er:

Mannen med de blå sirklene

Varulven

Stikk av og bli borte lenge

Neptuns tenner

Den tredje jomfru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest bøkene hennes, men sjefen min er veldig bestemt på at de må leses i riktig rekkefølge for å få utbytte av dem. Riktig rekkefølge er:

Mannen med de blå sirklene

Varulven

Stikk av og bli borte lenge

Neptuns tenner

Den tredje jomfru

Jeg vet at det er riktig rekkefølge - men poenget mitt nå er at den første boka i serien er drit kjedelig, og jeg sliter med å bli ferdig, og lurer på om det er verd det å bli ferdige og gå løs på de andre bøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er riktig rekkefølge - men poenget mitt nå er at den første boka i serien er drit kjedelig, og jeg sliter med å bli ferdig, og lurer på om det er verd det å bli ferdige og gå løs på de andre bøkene?

Det vet jeg ikke for jeg har ikke lest noen av dem. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke for jeg har ikke lest noen av dem. :o)

Boka tok seg opp litt mot slutten - men det er jo kjipt å måtte slite seg gjennom 2/3 av den før en liker den... Er usikker på om jeg skal lese de neste bøkene av henne (har lånt dem på biblioteket) eller om jeg skal begynne på Havets katedral. Har du lest den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka tok seg opp litt mot slutten - men det er jo kjipt å måtte slite seg gjennom 2/3 av den før en liker den... Er usikker på om jeg skal lese de neste bøkene av henne (har lånt dem på biblioteket) eller om jeg skal begynne på Havets katedral. Har du lest den?

Nei, har ikke prøvd meg på Havets katedral heller. :o) Men anbefaler varmt de tre krimbøkene av Helena Zweigbergk om en kvinnelig fengselsprest - de er kjempegode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...