Gå til innhold

Kvinne 95 år på cipralex - NHD


Gjest Pårørende

Anbefalte innlegg

Gjest Pårørende

Min bestemor på 95 er innlagt på et 3 ukers korttidsopphohd på sykehjem. Det er hun lite glad for og har vært veldig nedfor. Av den grunn har sykehjemmet satt henne på 10 mg cipralex. Nå er hun veldig trøtt og slapp som følge av medisineringen og vi pårørende lurer på denne praksisen da hun kun skal være der så kort tid. Rekker medisinen i det hele tatt og hjelpe før hun skal hjem igjen? NB hun er senil men har bodd hjemme hele tiden ved hjelp av hjemmesykepleie og familie. Vi tviler på at det går noe særlig mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Caloni Makaroni

Er det ikke meningen at hun skal gå på det lenger enn tre uker, da? Altså at hun bare har oppstart nå?

Fastlegen min fortalte meg at det var mens han var sykehjemslege at han ble overbevist om at AD fungerte. Det var en gammel, dement dame som satt og gråt og gråt. De satte henne på Zoloft. Etter to-tre uker gråt hun ikke lenger og fungerte vanlig (vel, hun var jo dement). Så tok de henne av medisinen igjen. Damen satt og gråt og gråt, inntil hun igjen fikk starte på Zoloft.

Da forsto legen for alvor at det ikke bare er placeboeffekt med disse AD ;) (lurer på om han var enten turnuslege eller nyutdannet, og hadde sine første erfaringer med mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det avgjørende her er hvordan hun var før hun ble innlagt.

Om hun medisineres kun fordi hun er trist for å være på sykehjemmet i 3 uker, synes jeg det høres merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...