Gjest Hypokonder;) Skrevet 27. august 2001 Skrevet 27. august 2001 Hei.jeg har nettopp begynt og jobbe i barnehage,og er dermed klar over at jeg er særlig utsatt for sykdom den første tiden.men har nå gått med en litt tung forkjølelse i snart en og en halv uke,i helga har jeg også fått problemer med ørene(knitring,dotter,mild smerte)er også¨ganske tett i nesa,selv om jeg bruker nesedråper.hoster mye(kan tenkes det er røykhoste men..) bør jeg oppsøke lege eller bare la det gå?..veit det sikkert er litt hypokonder-tendens,men bedre og spørre her enn og styre med lege unødvendig:) håper på svar. 0 Siter
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 28. august 2001 Skrevet 28. august 2001 En forkjølelse kan godt vare halvannen uke. Hvorvidt du trenger å gå til lege avhenger nok av om du føler du er i bedring eller om plagene er tiltagende. Dette må du nok avgjøre selv. God håndhygiene er et av de viktigste smitteforebyggende tiltakene mot forkjølelse - særlig hvis du arbeider i barnehage. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.