Gå til innhold

røkt svinekam


mumitrollet

Anbefalte innlegg

Skal servere røkt svinekam i morgen til 10 personer og fikk plutselig lyst til å finne på noe annet enn det "vanlige" (poteter, kokte grønnsaker, brunsaus og rødkål). Noen som har andre forslag til tilberedning og tilbehør? Helst ting man "har i huset".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag rødkålen fra scratch. Det er utrolig godt. Vi lagde av rødkål, rødløk, tørka fiken, rødvin og rødvinseddik og bittelitt sukker. Nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag rødkålen fra scratch. Det er utrolig godt. Vi lagde av rødkål, rødløk, tørka fiken, rødvin og rødvinseddik og bittelitt sukker. Nydelig.

Tja, av de tingene du nevner er det vel bare sukker jeg har i huset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ 1: fløtepoteter og ovnsbakte grønnsaker med masse krydder. Serveres eventuelt med baguett eller rundstykker.

Alternativ 2: Lag en salat med pasta og valgfrie grønnsaker, som revet eple, kål, gulerot. Litt isbergsalat, avokado i terninger, hvitløk, løk osv.. Så toppes det med olje, sitron, pepper og salt.

Serveres med ovnstekte båtpoteter og baguett/ rundstykke.

Alternativ 3, lage koldtbord med litt diverse av det du har i huset så kan folk velge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvitløkspotetmos, svisker, grønnsaker og bearnaisesaus :o)

Hvitløkspotetmos, hjemmelaget selvfølgelig, er jo alltid knallgodt :o) Og jeg liker best bearnaisesaus til svinekam, skinker osv :o) Så jeg tror nok det er nam.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ 1: fløtepoteter og ovnsbakte grønnsaker med masse krydder. Serveres eventuelt med baguett eller rundstykker.

Alternativ 2: Lag en salat med pasta og valgfrie grønnsaker, som revet eple, kål, gulerot. Litt isbergsalat, avokado i terninger, hvitløk, løk osv.. Så toppes det med olje, sitron, pepper og salt.

Serveres med ovnstekte båtpoteter og baguett/ rundstykke.

Alternativ 3, lage koldtbord med litt diverse av det du har i huset så kan folk velge selv.

Mmm.. Hørtes godt ut med baguetter ved siden av og :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ 1: fløtepoteter og ovnsbakte grønnsaker med masse krydder. Serveres eventuelt med baguett eller rundstykker.

Alternativ 2: Lag en salat med pasta og valgfrie grønnsaker, som revet eple, kål, gulerot. Litt isbergsalat, avokado i terninger, hvitløk, løk osv.. Så toppes det med olje, sitron, pepper og salt.

Serveres med ovnstekte båtpoteter og baguett/ rundstykke.

Alternativ 3, lage koldtbord med litt diverse av det du har i huset så kan folk velge selv.

Alt 1 høres supert ut. Ikke noe saus ved siden av, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt 1 høres supert ut. Ikke noe saus ved siden av, da?

Jeg mener det holder mer en nok med sausen fra fløtepotene. Bruker da ekstra fløte. Så har jeg i løk og hvitløk. Krydrer med salt og pepper for smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt 1 høres supert ut. Ikke noe saus ved siden av, da?

Eventuelt så bruker jeg rødvins saus ved siden av, sånn toro pose. Tilsetter da litt buljong for ekstra smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt så bruker jeg rødvins saus ved siden av, sånn toro pose. Tilsetter da litt buljong for ekstra smak.

Bare et tips angående rødvinssaus. Rødvinssaus fra pose er ikke spesielt god. Bruk sjysausen i stedet og bruk 50/50 med vann og rødvin. Denne blir mye bedre:-)

Fikk faktisk tipset fra en kokk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...