mumitrollet 2 456 0 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Skal servere røkt svinekam i morgen til 10 personer og fikk plutselig lyst til å finne på noe annet enn det "vanlige" (poteter, kokte grønnsaker, brunsaus og rødkål). Noen som har andre forslag til tilberedning og tilbehør? Helst ting man "har i huset". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rørerundt 0 0 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Potetmos og kethcup! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly 24 735 311 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Lag rødkålen fra scratch. Det er utrolig godt. Vi lagde av rødkål, rødløk, tørka fiken, rødvin og rødvinseddik og bittelitt sukker. Nydelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 11 417 0 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hvitløkspotetmos, svisker, grønnsaker og bearnaisesaus ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet 2 456 0 Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Lag rødkålen fra scratch. Det er utrolig godt. Vi lagde av rødkål, rødløk, tørka fiken, rødvin og rødvinseddik og bittelitt sukker. Nydelig. Tja, av de tingene du nevner er det vel bare sukker jeg har i huset:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Detaind 114 0 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Alternativ 1: fløtepoteter og ovnsbakte grønnsaker med masse krydder. Serveres eventuelt med baguett eller rundstykker. Alternativ 2: Lag en salat med pasta og valgfrie grønnsaker, som revet eple, kål, gulerot. Litt isbergsalat, avokado i terninger, hvitløk, løk osv.. Så toppes det med olje, sitron, pepper og salt. Serveres med ovnstekte båtpoteter og baguett/ rundstykke. Alternativ 3, lage koldtbord med litt diverse av det du har i huset så kan folk velge selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Detaind 114 0 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hvitløkspotetmos, svisker, grønnsaker og bearnaisesaus ) Det hørtes utrolig godt ut! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 11 417 0 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hvitløkspotetmos, svisker, grønnsaker og bearnaisesaus ) Hvitløkspotetmos, hjemmelaget selvfølgelig, er jo alltid knallgodt ) Og jeg liker best bearnaisesaus til svinekam, skinker osv ) Så jeg tror nok det er nam.. Hehe.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 11 417 0 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Alternativ 1: fløtepoteter og ovnsbakte grønnsaker med masse krydder. Serveres eventuelt med baguett eller rundstykker. Alternativ 2: Lag en salat med pasta og valgfrie grønnsaker, som revet eple, kål, gulerot. Litt isbergsalat, avokado i terninger, hvitløk, løk osv.. Så toppes det med olje, sitron, pepper og salt. Serveres med ovnstekte båtpoteter og baguett/ rundstykke. Alternativ 3, lage koldtbord med litt diverse av det du har i huset så kan folk velge selv. Mmm.. Hørtes godt ut med baguetter ved siden av og ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet 2 456 0 Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Alternativ 1: fløtepoteter og ovnsbakte grønnsaker med masse krydder. Serveres eventuelt med baguett eller rundstykker. Alternativ 2: Lag en salat med pasta og valgfrie grønnsaker, som revet eple, kål, gulerot. Litt isbergsalat, avokado i terninger, hvitløk, løk osv.. Så toppes det med olje, sitron, pepper og salt. Serveres med ovnstekte båtpoteter og baguett/ rundstykke. Alternativ 3, lage koldtbord med litt diverse av det du har i huset så kan folk velge selv. Alt 1 høres supert ut. Ikke noe saus ved siden av, da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Detaind 114 0 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Alt 1 høres supert ut. Ikke noe saus ved siden av, da? Jeg mener det holder mer en nok med sausen fra fløtepotene. Bruker da ekstra fløte. Så har jeg i løk og hvitløk. Krydrer med salt og pepper for smak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Detaind 114 0 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Alt 1 høres supert ut. Ikke noe saus ved siden av, da? Eventuelt så bruker jeg rødvins saus ved siden av, sånn toro pose. Tilsetter da litt buljong for ekstra smak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot 2 073 0 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Eventuelt så bruker jeg rødvins saus ved siden av, sånn toro pose. Tilsetter da litt buljong for ekstra smak. Bare et tips angående rødvinssaus. Rødvinssaus fra pose er ikke spesielt god. Bruk sjysausen i stedet og bruk 50/50 med vann og rødvin. Denne blir mye bedre:-) Fikk faktisk tipset fra en kokk:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest basic only 0 0 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Tja, av de tingene du nevner er det vel bare sukker jeg har i huset:) he he Også bare sukker jeg har i hus av nevnte ting 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.