Gå til innhold

er det å være distre medfødt?


Gjest Nilje

Anbefalte innlegg

jeg har alltid vært veldig distre og glemsom. Drar jeg hjemmefra er det som regel alltid en ting jeg har glemt. Mangt en gang har jeg ikke fått med meg matpakka når jeg kommer på jobb. Drar jeg overnattingsbesøk har jeg garantert glemt tannbørste.

Takk og lov for kalenderfunksjonen på mobilen. Uten den tror jeg at jeg hadde vært ille

Er dette medfødt tror dere? Eller er det måten man organiserer livet sitt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Medfødt tror jeg...jeg har vært distré så lenge jeg kan huske. Jeg er kjent for det både i familien og på jobb.

Jeg lever godt med det da, selv om det kan oppstå slitsomme situasjoner. Men man kan sikkert trene seg på å bli mindre distré vil jeg tro.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Medfødt tror jeg...jeg har vært distré så lenge jeg kan huske. Jeg er kjent for det både i familien og på jobb.

Jeg lever godt med det da, selv om det kan oppstå slitsomme situasjoner. Men man kan sikkert trene seg på å bli mindre distré vil jeg tro.....

Det må ligge i genene! I vår familie har halvparten full oversikt og halvparten distre, hehe. Jeg hører til halvdelen som har full oversikt, men kalenderfunksjonen er i konstant bruk likevel. Kjekk å ha når man skal huske ting frem i tid. Jeg legger ikke inn "husk matpakken" der, da. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er dette medfødt tror dere? Eller er det måten man organiserer livet sitt på?''

Jeg mener det siste. Måten man VELGER å organisere livet sitt på. Noen takler nok også stress og problemer som oppstår pga glemsomhet bedre enn andre, og dermed ser de heller ikke viktigheten av å være mer strukturert;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hobbypsykologteorier

Jeg tror at en kan sortere folk på en akse med to ytterpunkter. Regelstyrte, kontrollerte, ordentlige folk helt på den ene siden og fleksible, vimsete og rotete folk på den andre siden.

En kan alltids ta noen valg om å endre seg, men en kan nok ikke endre seg totalt - i alle fall ikke på sikt. Jeg tror en har en grunnpersonlighet som styrkes av de erfaringene vi gjør. Jeg er fleksibel og rotete og min erfaring er at "det ordner seg alltids".

Folk som er stikk motsatt sliter med å forholde seg til ting på min måte, mens jeg gjerne kan gjøre ting på dems måte fordi jeg er fleksibelt anlagt. Det går dessverre ikke særlig lenge, for jeg er for lat til å prøve å endre på noe på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...