Gå til innhold

Har dere foreldrene deres på Facebook?


Gjest Sinus Sinara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Jeg har ingen foreldre/svigerforeldre på facebook. Men jeg har datteren min som venn der, hun er 19. Det er hun som sendte venneforespørsel. Har også mine tantebarn i alderen 15-20 som venner der også - det er også de som har sendt venneforespørsel til meg.

I tillegg har jeg flere av min datters venner som venner på facebook.

Det fungerer helt greit det.

Men jeg passer på å ikke kommentere bilder/kommentarer som er av det slaget som foreldre ikke trenger se, så som fyllebilder, og kommentarer til det.

Men kommenterer gjerne andre bilder og hendelser der, i positive ordlag så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger vel ikke igjen på Facebook det som du har slettet.

Jeg har flere av barna mine som venner og det fungerer fint. De

skriver ikke noe som ikke tåler å stå åpent.

Det stemmer nok at man kan slette etterhvert (tror jeg?), men jeg kjenner flere som har brent seg på å skrive om "alt" på FB: Det slår gjerne tilbake på dem selv. Av den grunn velger jeg å kun skrive ting jeg kunne sagt i full offentlighet. Dette har jeg snakka med datteren min også. Veldig greit å ha det som "regel" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ha hatt det, hvis de hadde vært på Facebook:-) Jeg skriver ikke noe annet på internett enn det jeg kunne ha latt min mor lese - ærlig talt - det bør da ingen gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem med å ha min far der. Så et program om dette en dag. En skal tenke seg at alt en skriver på facebook, og andre lignende nettsteder, kommer opp på en storskjerm på skolen, eller arbeidsstedet ditt. I praksis er det like mange som kan lese det. Så tåler det ikke å stå der, bør du kanskje ikke skrive det på nett heller.

Men ser helt klart at vi bruker nettet forskjellig. Noen forteller alt der, andre skriver lite eller ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor har ikke PC.

Men jeg har min svigerfar som venn. Han er 88. :)

Han er på FB først og fremst for å få rask tilgang til bilder av oldebarn.

''Men jeg har min svigerfar som venn. Han er 88. :)''

Tøff fyr :-)

De fleste jeg kjenner i den alderen ville ikke tørre å røre en pc :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men jeg har min svigerfar som venn. Han er 88. :)''

Tøff fyr :-)

De fleste jeg kjenner i den alderen ville ikke tørre å røre en pc :-)

Han elsker laptopen sin. :-) Og er svært oppegående når det gjelder det som har med IT å gjøre.

Ingen typisk 88-åring i så måte altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...