Gå til innhold

kjølpe DS spill i USA - er de sone bestemt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Googlet det, og det kan virke som om DS ikke er sonebestemt, og at DS-spill kjøpt i USA også kan brukes på DS kjøpt i Norge :)

Wii var visst sonebestemt, og man kan bare bruke spill kjøpt i Europa på dem.

Skrevet

Googlet det, og det kan virke som om DS ikke er sonebestemt, og at DS-spill kjøpt i USA også kan brukes på DS kjøpt i Norge :)

Wii var visst sonebestemt, og man kan bare bruke spill kjøpt i Europa på dem.

Hvor du kjøper det har ingenting å si, men sonebestemmelsen for Europa er PAL.

I Nord-Amerika bruker de NTSC, og det vil ikke fungere på våre maskiner i Norge.

Skrevet

Ja. De er sonefrie.

Supert - takk for svar - da blir det kjøpt noen spill når vi reiser til USA til påsken gitt - utrolig stor prisforskjell!! Vet du om noen nett-steder man kan kjøpe fra USA?

Skrevet

Hvor du kjøper det har ingenting å si, men sonebestemmelsen for Europa er PAL.

I Nord-Amerika bruker de NTSC, og det vil ikke fungere på våre maskiner i Norge.

Gjelder det DS også?

Skrevet

Gjelder det DS også?

Jeg har forstått det slik at dette med soner kun gjelder fpr spillmaskiner som benyttes koblet opp mot tv. Ettersom DS jo bare spiller spillene på egen maskin, gjelder ikke dette med sonene.

Sønnen her i huset har fått flere DS-spill (og tidligere gameboy-spill) innkjøpt i USA, ogg det har vært null problem.

Vi kjenner noen som har ds-maskiner som er kjøpt i USA, og som spiller spill kjøpt i Norge på dem. Det eneste problemet med USA-kjøpte spillmaskiner er at man må kjøpe lader i Norge med "norsk plugg".

Skrevet

Gjelder det DS også?

Min DS er kjøpt i USA, og vi spiller spillene om hverandre, både på min "amerikanske" DS, ungenes "norske" og spillene som er kjøpt både i USA, England og Norge.

Skrevet

Supert - takk for svar - da blir det kjøpt noen spill når vi reiser til USA til påsken gitt - utrolig stor prisforskjell!! Vet du om noen nett-steder man kan kjøpe fra USA?

amazon.com har spill

Skrevet

Gjelder det DS også?

Nei, det gjelder kun på maskiner som er koblet til tv'n.

Det er problemfritt å kjøpe DS-spill i utlandet,

Skrevet

Nei, det gjelder kun på maskiner som er koblet til tv'n.

Det er problemfritt å kjøpe DS-spill i utlandet,

Da forsto jeg det riktig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...