isbe Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Virker DS spill kjøpt i USA på en DS kjøpt i Norge? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Googlet det, og det kan virke som om DS ikke er sonebestemt, og at DS-spill kjøpt i USA også kan brukes på DS kjøpt i Norge Wii var visst sonebestemt, og man kan bare bruke spill kjøpt i Europa på dem. 0 Siter
Axcia Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Googlet det, og det kan virke som om DS ikke er sonebestemt, og at DS-spill kjøpt i USA også kan brukes på DS kjøpt i Norge Wii var visst sonebestemt, og man kan bare bruke spill kjøpt i Europa på dem. Hvor du kjøper det har ingenting å si, men sonebestemmelsen for Europa er PAL. I Nord-Amerika bruker de NTSC, og det vil ikke fungere på våre maskiner i Norge. 0 Siter
isbe Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Skrevet 27. desember 2009 Ja. De er sonefrie. Supert - takk for svar - da blir det kjøpt noen spill når vi reiser til USA til påsken gitt - utrolig stor prisforskjell!! Vet du om noen nett-steder man kan kjøpe fra USA? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Hvor du kjøper det har ingenting å si, men sonebestemmelsen for Europa er PAL. I Nord-Amerika bruker de NTSC, og det vil ikke fungere på våre maskiner i Norge. Gjelder det DS også? 0 Siter
morsan Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Gjelder det DS også? Jeg har forstått det slik at dette med soner kun gjelder fpr spillmaskiner som benyttes koblet opp mot tv. Ettersom DS jo bare spiller spillene på egen maskin, gjelder ikke dette med sonene. Sønnen her i huset har fått flere DS-spill (og tidligere gameboy-spill) innkjøpt i USA, ogg det har vært null problem. Vi kjenner noen som har ds-maskiner som er kjøpt i USA, og som spiller spill kjøpt i Norge på dem. Det eneste problemet med USA-kjøpte spillmaskiner er at man må kjøpe lader i Norge med "norsk plugg". 0 Siter
Gjest GA Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Gjelder det DS også? Min DS er kjøpt i USA, og vi spiller spillene om hverandre, både på min "amerikanske" DS, ungenes "norske" og spillene som er kjøpt både i USA, England og Norge. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Supert - takk for svar - da blir det kjøpt noen spill når vi reiser til USA til påsken gitt - utrolig stor prisforskjell!! Vet du om noen nett-steder man kan kjøpe fra USA? amazon.com har spill 0 Siter
Axcia Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Gjelder det DS også? Nei, det gjelder kun på maskiner som er koblet til tv'n. Det er problemfritt å kjøpe DS-spill i utlandet, 0 Siter
jubalong70 Skrevet 28. desember 2009 Skrevet 28. desember 2009 Nei, det gjelder kun på maskiner som er koblet til tv'n. Det er problemfritt å kjøpe DS-spill i utlandet, Da forsto jeg det riktig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.