Gå til innhold

UFØRE TRYGDE


Gjest tetouan

Anbefalte innlegg

HEI.jeg har ett spørsmål.Hva får jeg behplde av ufører trygden hvis jeg flytter utenfor eøs morode.og ett land norge ikke har trygde avtale med??Jeg er 49 år.komt til norge 1986.har bosett i norge 23 år.håpe du kan svare meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hentet fra nav sin nettside:

Etter reglene i folketrygdeloven, kan du få med deg uførepensjonen fra folketrygden dersom du har minst 20 års botid i Norge mellom fylte 16 og 67 år. Dette gjelder uansett hvilket land du flytter til.

For enkelte grupper er det begrensninger i retten til å få utbetalt uførepensjon i utlandet. Dette gjelder de særlige fordelene i pensjonsberegningen for

flyktninger

personer som er unge uføre.

Uførepensjon som er gitt etter unntaksreglene om medlemstid før uføretidspunktet kan ikke utbetales dersom du flytter fra Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokat Thomas Myran

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen ikke fant

tilstrekkelig informasjon i spørsmålet. Brukeren blir selvfølgelig ikke

belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon for liknende

spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...