Gå til innhold

Mengde parfyme?


Gjest Hva gjør du?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva gjør du?

Hvor mye parfyme bruker du?

En dusj, to, tre, fire??

Selv bruker jeg to dusjer, en på hver side av halsen, men føler det ikke lukter så mye. Bruker for lite kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden jeg har flere i omgangskretsen som er svært ømfintlige for parfymelukt bruker jeg det omtrent ikke. Men de få gangene jeg bruker det er det liten dæsj bak hvert øre og så gnir jeg gjerne innsiden av håndleddene på samme punkt etterpå for å smitte litt lukt over dit.

1 dusj på hver side holder i lange baner! Selv om du ikke merker det selv så merker andre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

2-3, stort sett. På halsen, og så tar jeg håndleddene mot halsen, sånn at jeg liksom fordeler det litt. Chanel's Chance synes jeg er såpass sterk at jeg nøyer meg med 1, maks 2, dusjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sjelden parfyme, stort sett Eau de toilette (Toalettvann!! :-)

Tar 3 dusjer av den jeg har nå, litt her og der på overkroppen. Den lukter ikke så sterkt, og er heller ikke så "parfymete" (Er fra Clean-serien som bare lukter "rent")

Er det en sterkere lukt tar jeg på mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en dusj på hver side av halsen, en mellom brystene og 1 på det ene håndleddet - og så legger jeg det andre håndleddet oppå (ja, jeg vet man ikke skal gjøre det, men jeg gjør det likevel).

Har ikke fått negative reaksjoner på mengden - og mannen min hadde definitivt sagt i fra om det var for mye :)

Men mengde har også litt med type parfyme å gjøre. Noen parfymer lukter utrolig sterkt, mens andre er svakere (nå ser jeg bort fra forskjellen på eau de parfume og eau de toilette). Så litt varsomhet er bedre enn å spraye vilt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest JUSTaMinute

En dusj mellom puppene og en på hvert pulspunkt på håndleddet.

Ellers lukter parfyme veldig forskjellig. Eternity fra Calvin Klein oser noe voldsomt etter bare en liten sprut, du kjenner parfymen omtrent når dama som har den på er en kilometer unna, for å overdrive litt. Nydelig duft, men alt for sterk.

Så er det andre en nesten ikke kjenner etter fire sprut. Så en må høre med de rundt seg, be dem være ærlig. Finnes ikke noe verre en folk som oser parfyme! Det er så en mister pusten og nesten like ille som å lukte svette. Heller svak svettelukt faktisk, enn alt for sterk parfymelukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at hvis du bruker samme parfyme over lengre tid så blir du så vant med den at du lukter den mindre selv. Noen bruker utrolig mye lukt og jeg tror ikke de merker det. Jeg har ganske overfølsom nese og bruker bare en dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Avhenger av hvilken parfyme jeg bruker, noen lukter sterkere enn andre. Er glad i å variere. Som regel er det en dæsj på hver side av halsen og på håndleddene. Er det en av de sterkere tar jeg kun på begge sider av halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

En dusj holder lenge! Ikke rart at det dukker opp allergikere over alt, om dere bruker slike mengder.....

Og dere klager over gutta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dusj holder lenge! Ikke rart at det dukker opp allergikere over alt, om dere bruker slike mengder.....

Og dere klager over gutta?

Mange bruker for mye parfyme ja. Lillegutt stinket dameparfyme før, da han kom hjem fra barnehagen. Det synes jeg ikke er så koselig. Men hyggelig at han fikk masse kos der da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dusj holder lenge! Ikke rart at det dukker opp allergikere over alt, om dere bruker slike mengder.....

Og dere klager over gutta?

Klager alle i denne tråden over gutta..? Ser ut som de fleste her tilpasser mengde etter hvor sterkt parfymen lukter, så jeg skjønner ikke hvorfor du må moralisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke fordra parfyme som stinker lang vei. Og jeg bruker det sjelden. Når jeg bruker det så er det kun en dusj mot halsen:-) Hvis jeg har på meg mer så er det nok til å ta fra meg nattesøvnen- fordi jeg blir forstyrret av lukten av meg selv :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dusj holder lenge! Ikke rart at det dukker opp allergikere over alt, om dere bruker slike mengder.....

Og dere klager over gutta?

''Og dere klager over gutta?''

Det skal ihvertfall mye til før jeg klager over en kar som lukter godt. Men menn som lukter svette eller generelt uvasket.... *usjameg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og dere klager over gutta?''

Det skal ihvertfall mye til før jeg klager over en kar som lukter godt. Men menn som lukter svette eller generelt uvasket.... *usjameg*

Enig. En mann som lukter deilig er nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...