Gå til innhold

Graviditet?


Gjest Paranoiarama

Anbefalte innlegg

Gjest Paranoiarama

Hei! Jeg vet dette er et noe idiotisk spørsmål, men jeg klarer ikke slutte tenke på muligheten. Jeg har ikke hatt mensen siden slutten av september og er livredd for å være gravid. Gikk på p-piller fram til da og hadde en liten blødning etter at jeg sluttet, altså etter at siste pille ble tatt (som jeg i ettertid har tenkt kunne være en lureblødning, den varte i to dager og det kom veldig lite blod.) Tok en graviditetstest 17.november som viste seg å være negativ og tok nok en test i begynnelsen av desember som også viste seg å være negativ. Antar at det da egentlig er umulig å være gravid, men fordi det virkelig er det verste som kunne skjedd meg på nåværende tidspunkt, klarer jeg ikke slutte å tenke ENN HVIS. Tok testene helt etter anvisning på pakken og kontrollstreken kom opp. Jeg har ikke hatt sex siden før den siste blødningen, altså ikke etter jeg sluttet på p-piller. Kan ha vært noe slurvete med pillene sånn tidspunktmessig de siste månedene før jeg sluttet. Er det noen som helst mulighet for at jeg er gravid? Vet det er veldig usannsynlig og sannsynligvis verdens mest paranoide og dumme spørsmål, men er på et stadium der paranoianen tar helt over og jeg til go med innbiller meg at magen har vokst litt. Ligger våken om nettene, selv om alle realistiske tanker taler mot. Har ellers ikke følt noen symptomer og har jo faktisk tatt to negative tester. Går forøvrig ikke på noen medisiner og er ellers frisk og normalvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det med ro, du er ikke gravid, de testene ville vist positivt om du var det. Det er høyst vanlig at mensen ikke kommer før etter flere mnd når man slutter på pillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vil anse det som umulig at du kan være gravid etter det du beskriver med at du hadde en blødning etter siste p-pille og to negative tester. I og med at det nå har gått mer enn tre måned uten menstruasjon, synes jeg du bør få en utredning for å utelukke hormonforstyrrelser. De vanligste prøver å ta er østradiol, FSH og LH, TSH og prolaktin. Så ta en tur til legen over nyttår. Så får du nattesøvnen tilbake.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paranoiarama

Så alle skrekkhistoriene fra internett hvor jenter blir gravid med negative tester og menstruasjon er virkelig bare oppspinn? Det kan heller ikke vært en "lureblødning"? Paranoiaen fører til at jeg må dobbeltsjekke.

Får nok bestille time for å sjekke hormonforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paranoiarama

Jeg vil anse det som umulig at du kan være gravid etter det du beskriver med at du hadde en blødning etter siste p-pille og to negative tester. I og med at det nå har gått mer enn tre måned uten menstruasjon, synes jeg du bør få en utredning for å utelukke hormonforstyrrelser. De vanligste prøver å ta er østradiol, FSH og LH, TSH og prolaktin. Så ta en tur til legen over nyttår. Så får du nattesøvnen tilbake.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Så alle skrekkhistoriene fra internett hvor jenter blir gravid med negative tester og menstruasjon er virkelig bare oppspinn? Det kan heller ikke vært en "lureblødning"? Paranoiaen fører til at jeg må dobbeltsjekke. Får nok bestille time for å sjekke hormonforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...