Gå til innhold

Snart bikinisesong


Gjest feit og 10 kg over normal BMI

Anbefalte innlegg

Gjest feit og 10 kg over normal BMI

Hvem skal ned i vekt? Jeg.

Hvor mye? Helst 20 kg, fornøyd med 15 kg. Helst innen 1. mai.

Hvordan? Alt kan prøves i desperasjon som kick-start, men her blir det kaloritelling og fysisk aktivitet. Starter 2. januar.

*må klare dette*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den "enkleste" måten (dvs. at ingen metode er vel enkel) er kanskje å kontakte et treningssenter. Veldig mange av disse sentrene tilbyr også hjelp til vektredusjon. Og det er alltid enklere (eller mindre vanskelig) å være flere om det.

Lykke til.

Selv klarte jeg dette på egenhånd for noen år siden. Men det var "bare 6-7 kilo". Begynte i januar, og stod på godt fram til sommerferien.

Spiste LITT mindre, men det viktigste var at jeg la om kosten. Spiste i hovedsak grovere og grønnere, og valgte magrere varianter av det meste. Kuttet godterier og kaker. Fikk bare en liten smakebit hver lørdag. (F.eks. 3 ruter sjokolade)

I tillegg kjøpte jeg (og brukte) en spinningsykkel. Bestemte meg for at jeg skulle sitte på den i gjennomsnittet 10 minutter daglig med opptelling hver søndag. Og jeg SKREV OPP dette for å ikke jukse. Klarte stort sett 20 minutter daglig.

Men det er ikke enkelt å gjøre slikt alene.

Men jeg har omtrent klart å holde vekta i flere år nå. Og det er jeg fornøyd med. Og så trener jeg hver eneste uke. Og det gjorde jeg ikke før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør regne ut ditt energi inntak og så legge deg ca 300 kalorier under dette. Er ikke noe poeng i krampe slanking, for da går kroppen i nødnmodus og sparer på alt du får i deg.

Du bør gå over til fullkorn ris, pasta osv. Poteter og grovt brød / knekkebrød er ingen synd. Prøv å leve på lite karbo, men nok til at du ikke får karbo mani.

Du bør leve på et kosthold av sunt fett, proteiner og treige karbohydrater for da vil kroppen naturlig gå ned. Viktig med mye bønner, linser, grønnsaker, fisk, kylling.

Viktig å spise lite og ofte. Drikke mye vann med eller uten sitron. Husk også å få i deg omega 3, vitaminer og mineraler.

Sukker og sukkerprodukter som loff, boller, godter, sjokolade, hvetebrød, skolebrød osv. Det er det bare å slutte med på dagen. Så får du heller innføre en godtedag i uka.

Brus, juice, sjokolade melk og sånt bør kun drikkes i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Löp minimum 20 min. annenhver dag (Ha som màl à komme opp i 45 min. til mai-màned).

2. Kutt ut godteri, fete sauser, brus og alkohol i hverdagene.

Du kan ikke annet enn à gà raskt ned i vekt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...