Gå til innhold

Jeg er redd!


Gjest s1982

Anbefalte innlegg

Hei..eller god morgen.. Jeg sitter her nå , desperat og engstelig. Har ikke fått sovet noe serlig denne julen... For at du ska forstå litt mer om hva jeg tenker og føler , vil jeg fortelle litt om min bakgrunn... Jeg er en 27 år gammel mann som har hatt en fantastisk oppvekst som barn ..Mamma og pappa som elsket meg utrolig mye.. fikk en søster i en alder av 6.. ble nokså sjalu når jeg så forskjelsbehandlingen ... liksom alt de jorde feil med meg ..gjorde de rett med henne.. ikke misforstå, jeg elsker min søster og bærer ingen nag for det... men... hopp. Min ungdomsperiode besto av det vanlige .. drikke.. få kline og håpe på å få ha sex .. (selv om vi ikke viste hva det var på den tiden).. Vi drakk hver eneste helg og begynte å røyke marijuanna.. Det jeg prøver å si .. en ganske normal oppvekst... men jo eldre jeg ble jo mer var verden full av ting å utforske.. så når jeg i en alder av 22 bestemte meg å prøve extacy..gikk det helt topp !! dette falt jo utrolig i smak.. men etter et halvt år med eksprementering gikk jeg på en smell ... det var det de som hadde litt mer erfaring enn meg kalte "nedturen". Jeg sa: ok! nok for meg ... I ettertid har jeg kommet meg vekk fra den type miljø.. og falske venner ...fått tilbake mine ekte venner og begynt med håndballen igjen... Har kommet fra 3 div- til 2 div. og beveger oss sakte men sikkert mot 1 divisjon ... Jeg er plutselig en "sportsidiot" , som jeg så fint kalte det før. MEN.... Så begynner ting å skje.. Jeg har nå de siste 8 mnd gått å bygget på noe stort og ondt inni meg... Jeg har anst hele tiden... jeg har til og med fått senebetendelse i håndleddene for jeg ruller fingrene i håret mitt konstant... Jeg finner meg selv sitte å rulle meg i håret med et morderisk blikk i øyene..(hva min bedre halvdel kalte det) mens jeg faktisk sitter å sier helt utrolig negative ting om meg selv inni hodet.. jeg har marerritt hver natt jeg sovner dypt inn ... derfor blir det 1 gjerne 2 timer søvn hver natt... Dette spiser meg opp og går spesielt mye utover min kjæreste... noe jeg hater meg selv enda mer for.. Også er det verste... at jeg ... eh ... litt vanskelig å si for meg ..for jeg har alltid vert totalt mot selvmord.. Og jeg ville ikke kalle det direkte selvmordstanker .... men mer ... uff ... ka om eg bare ikkje hadde eksistert... at eg plutselig forsvant... ... Litt langt og litt mye men ver så snill å send meg ein mail om hva du syns jeg skal gjøre..og eventuelt ka medesiner som kan hjelpe.. For eg e jo og ein sta mann! Og det har tatt sinnsykt mye av meg å skrive dette til deg... MVH annonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som angst. Ikke farlig, men veldig ubehagelig, selvsagt.

Du bør ta kontakt med fastlegen din, og be ham/henne henvise deg til psykolog, sånn at du kan få utredning og behandling. Du må fortelle legen at du sover svært lite, og at du tenker på selvmord (Sånn at du skal bli tatt på alvor). Du kan jo printe ut det du har skrevet her og gi det til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Først må jeg gratulere deg med at du gikk fra "dophau" til håndballspiller. Ikke alle greier det.

For de psykiske plagene må du utredes/diagnostiseres. Før en vet sikkert hva dette er, er det vanskelig å foreslå behandling. Helst burde du kommet deg til en psykiater eller psykologspesialist. Fastlegen kan hjelpe deg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...