Gå til innhold

Har du ett tips til middag til nyttårssaften?

Anbefalte innlegg

Gjest nyttårsmat
Skrevet

ikke kalkun......men har lyst på noe godt jeg ikke vet.

Fortsetter under...

Skrevet

Fjordland - finnbiff eller vanlig biff med brokkoli med grønn peppersaus

Gjest skalldyr!
Skrevet

Vi har alltid dagsferske reker. Namm.. men kommer ann på hvor du bor da. Vi bor langs kysten.

Annonse

Skrevet

Finnes jo utallige utgaver av stek - jeg synes det kan være kjempegodt.

Nyttårsaften i fjor tror jeg vi fikk vodkamarinert ytrefilet med div. tilbehør. Nam :-)

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg skal ha surret skinkestek med brun saus og surkål, gulerøtter, erter og poteter. Til dessert skal vi ha fruktkompott med vaniljeiskrem og pisket krem. Til kvelden skal vi ta knekken på resten av julekakene i tillegg skal jeg bake en banankake.

Skrevet

Jeg skal ha surret skinkestek med brun saus og surkål, gulerøtter, erter og poteter. Til dessert skal vi ha fruktkompott med vaniljeiskrem og pisket krem. Til kvelden skal vi ta knekken på resten av julekakene i tillegg skal jeg bake en banankake.

''i tillegg skal jeg bake en banankake.''

Det hørtes godt ut.

Gjest majas mamma
Skrevet

''i tillegg skal jeg bake en banankake.''

Det hørtes godt ut.

Den er kjempegod, of lettvint å lage. Har lagt inn oppskriften på tråden under.

Skrevet

Vi skal ha bajonneskinke med poteter, rosenkål og waldorfsalat. Til dessert blir det hjemmelaget sjokolademousse (ikke fra pose,nei).

Skrevet

Fondue. Skikkelig kosemat når man har god tid.

''Fondue. Skikkelig kosemat når man har god tid.''

Spiser gjerne fondue alle andre steder enn hjemme. Hadde det en gang, og huset stinket av oljeosen i uker etterpå :/.

Annonse

Gjest hilsen mamman
Skrevet

Vi skal ha finnebiff med sopp og løk og potetstappe og brokkoli. Is med ananas til dessert.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi skal ha koldtbord. Kalkunbryst, juleskinke, potetsalat, eggerøre, reker, spekemat.

Det er basisen i allefall, så blir det sikkert noe pastasalat, hjemmebakt foccacia, ost og kjeks. Menyen blir litt til underveis.

Vi lurte på biff (av hjort), fløtesaus som er piffet opp litt, ovnstekte potetbåter, grønnsaker, stekt sopp & løk, men det får bli en annen dag.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1262197355' post='4276961]

Vi skal ha koldtbord. Kalkunbryst, juleskinke, potetsalat, eggerøre, reker, spekemat.

Det er basisen i allefall, så blir det sikkert noe pastasalat, hjemmebakt foccacia, ost og kjeks. Menyen blir litt til underveis.

Vi lurte på biff (av hjort), fløtesaus som er piffet opp litt, ovnstekte potetbåter, grønnsaker, stekt sopp & løk, men det får bli en annen dag.

Kommer gjerne på besøk til deg i morgen ;O))

Vi skal ha raclette med mye godt kjøtt, og masse god ost, men det er noe eget ved koldtbord syns jeg.

Skrevet

Kommer gjerne på besøk til deg i morgen ;O))

Vi skal ha raclette med mye godt kjøtt, og masse god ost, men det er noe eget ved koldtbord syns jeg.

Bare kom, men da vil jeg komme til deg på raclette en annen gang, for det er også knallgodt :o)

Jeg er veldig glad i koldbord, så koser jeg meg på kjøkkenet med lagingen, gjerne i selskap med ett vinglass.

Gjest I dag har vi hatt torsk..mmmmmm
Skrevet

Vi skal faktisk ha pinnekjøtt i morgen :D Med gode poteter, kålrabistappe, rosenkål og minigulrøtter til.

Lagde pinnekjøtt for første gang for en stund tilbake og det ble utrolig vellykket, og smakte himmelsk. Så det gav mersmak hos både store og små her i huset, derfor glir vi inn i det nye året tyggende på pinner :D

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1262197556' post='4276964]

Bare kom, men da vil jeg komme til deg på raclette en annen gang, for det er også knallgodt :o)

Jeg er veldig glad i koldbord, så koser jeg meg på kjøkkenet med lagingen, gjerne i selskap med ett vinglass.

Deal :o)

Skal jobbe i morgen natt så vin blir det ikke på meg :o(

Skrevet

Deal :o)

Skal jobbe i morgen natt så vin blir det ikke på meg :o(

Jeg skal drikke litt vin for deg jeg ;o)

Jeg skal ha en rolig dag på kjøkkenet, kose meg med matlagingen. Fartet rundt hele jula, så nå skal jeg nyte roen litt. Får besøk om kvelden, men dagen den er min.

Drikker ikke fancy kokker vin på kjøkkenet også? Så kan jeg late som jeg er litt fancy av meg ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...